En deilig dag i fjellet

God kveld kjære venner,ja no kan jeg også sette meg ned  hi hi.

Våknet tidlig og bestemte meg fort,så kl 8.15 var jeg ferdig påkledd og klar for en hel dag i fjellet.

Tyttebæra jeg såg i går fristet så målet var en bøtte med bær :))

det tok meg 1,5 time å komme meg opp og i disse omgivelsane gikk jeg med friskt mot og plukket,en bøtte var ikke nok

så det var bra jeg tok med litt ekstra i tilfelle jeg kom over litt sopp

ikke dei verste omgivelsane å finne tyttebær i,det ble ikke flere fjellbilder hadde jo ikke tid til det:))og fortsatt var der så masse att jeg hadde problemer med å finne en plass å sette beina mine :))

Vel heime igjen hadde yngste sønn kommet på besøk og svigermor var begynt å bli engstelig for meg :)da jeg fikk vite att sønnen hadde blitt foret med kaffe og sjokolade så sa jeg att det hørtes utrolig fristande ut :))he he svigermor heiv seg ruundt og kokte ny kaffe og kom ut på tunet til meg med kaffe,sjokolade ,nyplukka rips med vaniljesaus og hardevafler med ost :))det skal jeg love var det beste jeg har spist på lenge hi hi.

Som dere ser på bilde her så har jeg hatt masse jobb hjemme også for alle bæra måtte renskes,sukk :))det ble 7.5 kg det:)og svigermor fikk en av kiloane med meg.

Da jeg lagde ripslikør fikk jeg litt vodka til overs,så i dag plukket jeg det lille jeg fant av blåbær la ved litt rips ,så nå blir det en liten smak av blåbær og tyttebær likør også

her hadde jeg ikke oppskrift så jeg hvet ikke om jeg hadde på nok sukker det får tiden vise :))

ønsker dere alle en fin kveld videre

26 kommentarer

Siste innlegg