Når mann har

Ja akkurat,når mann har en liten kjøkkenhage så må det høstes,jeg har sett altfor mange som sår bare for å la det stå til forfalls og ingen nytte.

Jeg bruker iallefall det som vokser i min hage,og nå i ettermiddag var det så fint ute att jeg fant ut att innhøsting av urter var en god idet.

jeg sådde sar i vår,nå var dei store og fine,her ligger det ferdig buntet og klar for å bli hengt opp til tørk.Det lukter litt som oregano og har en litt peppersmak,tenker det vil gå greit til pizza 🙂

gressløk,andregangs høsting i år,første runde klippet jeg opp og puttet ferskt i fryseren,denne baljen her skal tørkes  før jeg klipper det og har på glass

luftløken kom igjen med blader,dette bruker jeg som purreløk :)det gikk i fryseren

Bladpersille som skulle være vrien å få til vokser som ugress :))innhøsting nr to er nå buntet og opphengt til tørk,har rett og slett ikke plass til alle disse urtene i fryseren

sukkererter,vi har ikke rukket å spise alt som kom,så jeg gikk ut og hentet dei oppsvulma skolmene i kveld

det tok litt tid å åpne disse skolmane,men jeg ble ferdige og det vart en halve kg med store fine erter :))et lite minutt i lettsaltet vatn mmmmm deilig :))men det kommer mer der ute så jeg får nok høste en gang til.

Gikk meg en tur rundt garden i dag og jammen kom jeg over litt steinsopp i dag også :))og jeg var ikke på sopptur

men klart jeg tok dei med hjem :))

jeg lagde blåplommesylte og tyttebærsylte på morrakvisten og litt saft

2 eplekaker,deilige ja men dei krasja 🙁

jeg er ingen perfekt kakebaker hi hi,jammen hang dei fast i bunnen på formen men tenker dei går ned alikavel.

Det kan se ut som att jeg har jobbet mye i dag men det har jeg faktisk ikke,disse syslene her var ikke anstrengande ,og jeg har sttet masse på baken :))

håper dere også har hatt en deilig dag,ønsker dere en fin kveld

26 kommentarer

Siste innlegg