nydelig høstdag

I dag har vi hatt en deilig dag:))jeg startet med hodepine fra i går men det har gitt seg no 🙂

Jeg startet dagen med en spasertur

og da foreviget jeg noen fargeklatter som fortsatt klamrer seg til livet 🙂

måtte en tur opp i skogen min også hi hi

ikke lange veien inn som dere ser

jeg gikk litt att og fram fant noen små traktkantareller ,hadde tenkt å gå ut på veien igjen men ville gå en litt annen vei og det var lurt for her var det sopp å finne som jeg overhode ikke viste om :))jeg har vist gått litt for lite opp i toppen av skogen før hi hi

på vei heim dukket denne karen opp

oteren hadde tatt seg en tur på land i dag :))

og som dere ser fant jeg ganske bra med sopp :))

noen piggsopp

noen få kantarell

og mange traktkantareller :))

litt forskjellige baksider men alle er traktkantareller,litt stekte jeg og resten ligg no til tørk for seinere bruk 🙂

etter middag tok vi en tur opp på hytta,det var på tide å forberede den for vinteren.Når vi først var der gikk vi en tur opp på høgda

nydelige farger i fjellet no

har ikke tenkt over at mosen skifter til høstfarge før,men den gjør det 🙂

etter en kaffekopp på hytta fikk mannen på vinterlemmene så nå er hytta klar om snøen skulle komme.

Da vi kom hjem måtte vi plukke inn litt plommer for nå er det modent i det siste treet også

tror disse heter victoria

måtte ta et par bilder i drivhuset også

tomater skifter farge

paprika er i ferd med å skifte farge

drueklasen lever

sommerastersen trives også i drivhuset fortsatt :))

ønsker dere en fortsatt hyggelig kveld,no får eg lese litt blogginnlegg fra dere :))

11 kommentarer
    1. Du er så flink til å dokumentere hverdagen din med korte, innholdsrike tekster og masse, kjekke bilder! Det er alltid koselig å besøke bloggen din. Denne gangen brukte jeg tid på å oppdatere meg siden jeg ikke har vært aktiv på bloggen på over en måned. Det er så mye som skjer (ikke noe galt, heldigvis), at jeg rett og slett har holdt på med andre ting. Men så savner jeg jo bloggingen og bloggvennene mine, jeg lurer på hvordan det går med dere, og så er jeg plutselig tilbake igjen. 🙂
      Noe som ofte slår meg med deg er kompetansen din på mangt og meget, f.eks. soppkunnskapene denne gangen. Og ferdigheter innen matlaging. Og stå-på-evnen. Du får gjort så mye, og du gjør det skikkelig! For meg virker du som den perfekte husmor, og det til tross for at jeg vet at du jo sliter med helsa, du også, jeg tar av meg hatten for deg og alt du får til og rekker!
      Avslutter for denne gangen med å ønske deg ei god natt, og ei god ny høstuke, og så lover jeg at det ikke skal bli så lenge til neste gang jeg stikker innom deg!

    2. Med andre ord: tusen takk søte deg :))sopp er nytt for meg,jeg begynte å lære litt sist høst,men det er spennende og godt og jeg liker jo meg ute i skogen :))
      det blir nok 3 dager hos fysio i kommende uke også og onsdag skal vi på konsert med Nordstoga :))
      ei riktig god natt til deg

    3. Der var jammen litt av hvert. Du gir deg ikke med soppsankingen, du? Det er forståelig det når du fortsatt finner så fin sopp:)
      Flotte bilder fra fjellet. Selv om nettet er tregt, og jeg ikke bruker mye tid på blogg om dagen, må jeg titte innom deg;)
      Utrolig hvor god nytte du har hatt av drivhuset til tross for at det var langt på sessongen før de var klart:)

    4. Livsrom: kommer nok til å sanke traktkantareller så lenge jeg finner :)) jeg må nok plukke inn en del grønne paprika,men heldigvis modner noen der ute :))og tomater også,ja med tanke på att alt stod ute i hele sommer for så å bli spadd opp og flyttet er jeg veldig fornøgde :))

    5. God morgen. Her var det masse flotte bilder fra ein flott dag. Tror eg hadde digget den hytten der og brukt den mye og den var min. Men det er lett å tenke når ein ikkje ahr tilgang til den. er flott i fjellet om hausten. Var ein tur opp i går vi og, men ble ikkje noen bilder denne gangen. Håper du får ein fin dag i dag også

    6. gretashobby: takk :))vi skulle brukt hytta mer en vi gjør men det er ikke alltid att tiden strekker til,men vi vil prøve å få brukt den mer i fremtiden :)) og vil vi ikke ligge over er det fort gjort å kjøre ned igjen.I dag blir det strikkekafe 🙂

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg