Litt av hvert

Da lakker det sakte men sikkert mot kveld,middagen putrer på ovnen og i radioen er det fin musikk.

Jeg hadde time hos fysio kl 9 i dag morges så det var bare å komme seg opp og ut av senga og i dag tok jeg med fotoapparat :))

På vei ned til bussen etter trimmen,for fysioterapauten er i Ørsta

ikke noe å si på været bortsett fra att det var kaldt ute

kanskje det ikke e så rart når vi ser fjella i dag

Ivar Aasen,språkforsker og dikter

og siden jeg måtte en snartur innom amfi før bussen kom gikk jeg like godt gjennom gågata

stille og rolig tidlig på morgenen

cafe midt i gågata,dei kunne det med å utsmykke husa før i tiden

nydelig 🙂

utsikt fra bussholdeplassen.

Vel heime puttet jeg noen koteletter inn i bakerovnen,skiftet til turklede og trakket i vei oppover mot skogen.

Jeg er overhode ikke kjent i disse skogene så jeg turde ikke bevege meg så altfor langt bort i frykt for å havne på feil ende av Volda hi hi

det var itt forskjellig kvalitet på turveiene,det jobbes fortsatt med rydding av orkanherja skog

litt bedre her,no ser det kanskje ut til att jeg er på en lang fjelltur,sannheten er att skogen er like bak huset vårt så det er ikke lange biten å gå


inni skogen var det greit å gå,må nok lære disse skogene og veiene litt bedre å kjenne:)Da vi bodde her for 18 år siden var ikke skogsturer prioritert på samme måte med 4 små + flere dagunger i heimen

og jammen santen fant jeg litt sopp til dagens middag  også :))traktkantareller,et par fine piggsopper og tro det eller ei hi hi jeg fant også en granmatriske nå i oktober:)

Dette er nå stelt og stekt og putrer i sausen til kotelettene 🙂

Sola skinner inn gjennom vinduet noe som varmer godt inne,og når middagen er spist skal vi jobbe litt i hagen :)ønsker dere en fin kveld

10 kommentarer

Siste innlegg