Dette er trim

I dag fikk jeg virkelig kjørt meg,på førmiddagen var jeg hjemme og ventet på postbudet,da vasket jeg gulv og støvsugde samtidig som et par svinesteik stod i ovnen.

No kom det ingen pakke i dag heller 🙁 skitt au jeg kledde meg og tok sekken på ryggen og ruslet ned til nærmeste kolonialbutikk ca 20 min gange.

Det var ikke store greiene som var på handlelista mi,men jeg greidde da å se bort fra den og korga ble mer og mer oppfylt.

Da jeg hadde betalt og fylt opp i ryggsekken + et handlenett var det bare å begi seg oppover bakkane igjen,phjuuuuu skal tru kor mange kilo det var i den sekken ? det føltes iallefall som 20 kg minst.Jeg trakket og gikk og etterhvert forsvant skjerfet og like etter ble glidelåsen i jakka åpnet,så etter 1.5 time var jeg hjemme.Var ikke dette trim så hvet ikke jeg,det føltes nesten som om jeg hadde besteget et høgt fjell :))

Jeg hadde kjøpt med meg kjøttdeig,en av svin og en av storfe,dette skulle bli kjøttboller til første juledag,i deigen hadde jeg 1 egg,litt fløte,en gul løk,en bukett med persille,salt,pepper,kanel og anis :))så var det bare å forme små boller.

Flinke husmødre setter på kjøkkenvifta,så også jeg i 2 små sekund,men det var for seind det sa boff fra vedovnen og røyken veltet ut i romma :((røykvarsleren ulte og jeg åpnet det som var å åpne i huset :))1 time senere hadde jeg kontroll og røyken var ute av huset.Så folkens flinke husmødre bør tenke seg om før deg fyrer i ovnen og setter på vifta samtidigt.

Vi fikk hyggelig besøk av yngste sønn som sa att kjøttbollane var supergode :))

Steiken er skåret i tynne fine skiver og froset ned,og i morgen har jeg planer om å steike en stor tynnribbe som jeg sleit opp alle bakkane i dag hi hi

Håper dere har hatt en fin dag også 🙂

10 kommentarer

Siste innlegg