en fin dag

Ja jeg har hatt en fin dag,jeg forbereder litt godt til jul og i huset dufter det deilig.

No er eg ferdig for dagen og har planer om å slappe av resten av ettermiddagen.

Ribba jeg stekte i dag smakte helt fantastisk,det er slettes ikke dumt å koke den i en deilig kraft før en steker den :))men no ligger den ferdig oppkuttet i fryseboksen så det er bare å varme første juledag.

Kraften ble også helt utrolig god,den må takast vare på til en deilig saus

 
da er det godt med en reingjort tom melkekartong :))

og her er pakkane med ribbe :))

Så var det tid for bakst,ikke småkaker men gjærbakst i dag

store myke deilige skuleboller :))melis og kokos har mann ikke på i fryseren men rett før servering.

Så var det vørterbrød,bloggvennine lisbethpedersen sa jeg absolut måtte smake disse brødene :))hun la ut oppskrift på noen ute vørterøl og jeg prøvde dem for første gang i dag

og hvordan disse smaker lyt eg vente med å teste ut til dei har kjølt seg ned for dei kom nett ut av ovnen :)) det dufter iallefall utrolig godt i heimen no da :))

 

19 kommentarer

Siste innlegg