Dokka

Et lite livstegn fra Dokka ved Eidsvoll ) jeg er på tur med yngste jenta vår og her snakker vi Westie Terrier det er kurs i pels stell

TinTin trengte iallefall å få stelt pelsen sin og her må det kurs til for å forme en slik hun riktig

mye pels her ,og det detter ikke av av seg selv,det er anbefalt å nappe hver 8 uke,da dannes det 3 lag med pels,det ytterste laget skal nappes bort og slik rulerer det om det blir gjort rett ))det er ikke vondt for hunden,men mer ubehagelig å stå fast i noen timer medan jobben pågår,

det blir nesten som hos frisøren dette )) alle har hver sitt bord hvor hunden står på når pelsen blir stelt,bånd må være på så dei ikke hopper ned  ))

her er jenta mi og TinTin ))

dei blir fine )

her får min datter instrukser av oppdretteren

luftetur må til

etter lunch i dag tok jeg meg en spasertur medan kursdeltakerane jobbet med sine firbeinte

ikke høge fjell å se her )

jeg fulgte en merka turvei

og jammen kom jeg til eventyrskogen )

jeg valgte å følge pilen

og her dukket det opp litt av hvert )

slik gikk det langs hele stien ,forskjellige figurer langt innover skogen ) ,jeg snudde og begav meg tilbake,det var virkelig isande kaldt ute i dag med regn og litt sludd i luften

så er jeg tilbake ved forsamlingshuset hvor kurset er

etter 7 timer er både datter og TinTin slitne,og nå bestemte han seg for att nok er nok ))

i morgen er det en ny dag men en time mindre enn i dag + en 7 timers reise hjem igjen,ja ja

nå sitter vi på hotellet og venter på pizza fra peppes og hovedpersonen selv,den med 4 bein,ja han har flatet ut og sover ,

en reprise fra april 2016 når jeg var med min yngste datter på kurs nr 2 for å lære seg å stelle pelsen til hunden sin

28 kommentarer

Siste innlegg