vi annkommer Dubvronik

vi kom til Dubvronik utpå ettermiddagen etter besøket på Mljet,men før vi ankret opp seilte vi rundt så vi skulle få se muren rundt gamlebyen fra sjøsiden )

murene til venstre er en borg som i dag er et museum,desverre rakk vi ikke å gå inn i den ,så ser dere noen murer til høgre,den omringer gamlebyen og vi benyttet anledningen til å gå på murene hele veien rundt,en tur på ca 2 km,men før det hadde vi en guida tur innenfor murene før vi tok kabelbane til toppen av fjellet dere ser )

her går vi inn byporten,dere ser noen grønne trær til venstre her og et par kvite flekker i krona,det var jeg selvsagt nyskjerrig på

og der åpenbarte det seg noen virkelige skjønnheter store som middagstallerkner,og treet var stappet med knopper,ja det må være litt av et syn når alle blomstrer )

her får vi litt historie fra guiden vår før vi fortsetter videre innenfor murane

jeg hopper fort over denne guida turen for bildene er fulle av mennesker og det er ikke så hyggelig å vise dere,her ser det folketomt ut men det var det virkelig ikke hi hi .Den guida turen er over og vi går videre til kabelbanen for biletten inkluderte en tur opp til toppen

her venter vi på vogna ,her er en på vei opp

nå er vi bana og jeg tar bilde ned på husene

her er vi på toppen  og vi ser her ned på byen

før vi tok banen ned igjen var vi en liten gruppe som tok litt forfriskninger på resturangen her

så skulle vi ned igjen og dagen var fri til egen disposisjon  som vi valgte til å gå på muren

det bor fortsatt noen få mennesker innenfor murane og her ser vi litt av hverdagslivet i bakgårdene,

jeg vandrer på muren så alle bildene er utsikt  fra murene

resturanger finner en over alt,også på utsiden av murene som dere ser her på bilde

nå er vi nede fra murene og rusler litt i sjøkanten,den brune skute her er en to kopi av skutene fra den tid murene ble bygget

En utrolig fin dag og er du i Dubvronik så anbefaler eg en tur på disse murene,blir veien for lang er det mulig å gå ned etter halve turen )for det er enveiskjørt så en kan ikke snu og gå samme vei tilbake