vi reiser videre til Korcula

vi har noen timer i Korcula,det er hjembyen til Marco Polo og vi får også her en liten omvisning med guid

klar for dagen ,da vi var i Dubvronik kom jeg over en desigualbutikk )) for meg som kun har anskaffet meg klær av det merket gjennom bootz var det et lite eventyr å stige inn i butikken,og der kjøpte jeg denne grønne tskjorten ) endelig noe som dekket bringen min så jeg slapp å holde hånden over for å ungå mer sol ))

damen i rødt er reiselederen vår fra unik travel hun i kvitt er dagen guid og den festligste damen jeg noen gang har hørt på ,en skikkelig opplevelse )

her i dette huset vokste Marco Polo opp

jeg må bare beundre dei vakre utsmykkingene på husene,litt av et kunstverk å lage et slikt vindu

medan vi ruslet i smale gater og lyttet til guiden ble jeg oppmerksom vinduene på bakkenivå

ja det skal ikke bli lett å bryte seg inn i disse husa )

ja slik kunne jeg gått og knipset vindu lenge ) det gjelder å beskytte seg

det var mange koslige butikker inni disse smale gatene  og da den guida turen var over smatt noen av oss inn og handla litt,det ble en kjole på meg  ) den får dere se en annen dag for jeg har ikke tatt bilde av den

selv duene lever det gode liv her,for det later ikke til att pus bryr seg nevneverdig om dem ) når det er sagt liker jeg duene noe mindre for da vi vandra i Dubvronik ble regnet det dueskit på hele meg ( æsj og jeg måtte gå med det hele dagen usj det var slettes ikke hyggelig

det vart ikke så mange bilder som passer å dele,håper likevel dere fikk et bittelite inntrykk )) vi rusler tilbake til båten og nste stopp blir i Bol

22 kommentarer

Siste innlegg