grønnsakshagen

I dag har jeg hatt en runde i grønnsakshagen mye er bra men noe er grrrrrr ))men mest bra da hi hi

bli med en tur inn da vel

bondebønner,det var her grrrrrr kom inn,for noen hadde nappet opp planter og lagt den oppå jorda,kan det være fugl ? ja ja noen kommer og det er det viktigste

dette er også bønner,mer som brekkbønner,disse har jeg drevet fram inni drivhuset og plantet dem ut sist helg,her ser det ut til att alle klarer seg

neper og polkabeter,har sådd begge deler uten hell før,men denne gangen kommer det heldigvis  noe ))

det blir salat i år også,isberger nermest her og det rødlige er plukksalat

har sådd mer frø innimellom der det var som tynnast så blir høstetiden forlenget

en enslig frilandsagurk,jeg hadde 2 men den ene gikk dukken,men bedre med 1 en ingen )

agurkurt som har frødd seg selv fra i fjor,jeg har den helst for dei fine blomstrane,men skal være frisk i et glass vann eller bruke blomsten som pynt i salaten

det blir litt sukkererter

redikker og noen er klare for salaten

innover her kommer det 3 forskjellige sorter squash ,alle er framdrevne i drivhus

sykt masse løk og løåstikka er snart like høge som meg ))

det blir godt med jordbær,og disse fikk en forstart under fiberduk så nå har dei først begynt å danne grønne bær )

grønnkålstammen som stod igjen fra i fjor blomstrer no )) en vakker blomster og så kan vi spise dette om vi vil,ikke dårlig det.

Ellers kommer det nok ennå flere sorter,men det er litt tidlig ennå,noe spirer og noe trenger litt mer tid for å spire,så sånn er det i min grønnsakshage i dag ))

10 kommentarer

Siste innlegg