tåka dro sin veg

jeg låg i senga og tittet ut på tåka som låg ned i fjella,ja ja da kunne jeg ta en brødbakedag,men slik ble det ikke ) jeg stod opp og kunne konstantere att ute var det 16,6+ og tåka letna,og ikke lenge etter skinte sola.

Før jeg hadde bestemt hva dagen skulle bringe fikk jeg melding fra ei venninne om jeg kunne gå tur,og i dag ble det en tur på et par tre kilometer og det gikk helt fint ) ja nå kunne magen vært litt snillere,men det blir nok bedre når pencilinen er ferdige.

Etter turen gikk vi opp til meg for en kaffe og knekkebrød med prim på ) da kom ei vennine til,jeg hadde spurt om jeg kunne få 1 liter melk siden dei har kyr på bås ) og det skulle eg få,men tror det ble snart 4 liter eg ) det skal bli yoghurt,og siden melka rett fra kua et feit og god så håper eg på en tykk og god yoghurt uten å måtte sile av mysen ) det blir uansett spennende,men det blir i morgen )

Da besøket mitt dro tusla eg litt i hagen og da måtte eg ta noen bilder for nå er lupinen på det vakreste

ikke bare lupiner,nå blomstrer dei siste rhododendroane også ,en dyp fiolett

blomsten er fin men selve busken er ikke fin lenger,denne er stor og har lite bladverk,vurderer å klippe den ned så den kommer frisk og fin opp igjen fra bunnen

og en lilla det er første år denne kommer med mange blomster )) og dei blir jo litt større for hvert år.

Jeg har forsøkt i flere år å få en stor orange valmue til å slå rot hos meg ,sist sommer lyktes eg og fikk 2 blomster i år er der 4 )) og nå blomster dei i min hage

den er høg og faller lett,men det er så tett med forskjelligt hos meg i år att denne blir støttet opp av det andre i beddet

en annen valmue jeg har forsøkt meg på mange ganger oppdaget jeg plutselig i går og langt borte fra der jeg sådde frø ) merkelig for dei står på utsiden av lupinane

og der skl den få være =)

ved første øyenkast kan det se veldig likt ut i rekka med lupiner men det er det ikke )

røde

flerfargede og skarpe lilla

rosa og gule ,men den står i et annet bedd oppom huset ) jeg elsker disse skjønnhetane eg )

bak drivhuset har jeg sett en benk ,der er det deilig å sitte når nordavinden blåser,for her tar ikke vinden ,i dag var det koselig å se grannen som slår jordene våre i full sving med å slå,nå ligger gresset på marka så kommer han og samler det opp seinere

se så vakker den skarp rosa fjørekollen min er ,aldrig før har den blomstret så rikt

og nå kommer dei gule buskmurene også,og dei blomstrer hele sommeren

det har vært en vakker dag) og det håper jeg har vært hos hver og en av dere også ))

13 kommentarer
    1. Hei ja da ble det ein dag til med finver hos deg også da. HAr vore stort sett fin ver her og , men dagen har gått fra meg. Men det er greit. No har vi fått pakka det som kan pakkes i dag. Ikkje så mye ein treng på ei helg, men litt usikkert med veret. Så eg har sikret meg. Kjøper vel aksnkje noe i bBergen, men greit at eg ikkje treng. Da er det vanskelig å finne noe.
      Så kjekt med venniner som dukker opp. Og lykke til med youghurt lagingen din i morgen. HAdde vore gøy å prøvd. Spent på korleis det blir med melk fra kua direkte altså. Kos deg i helgen klem fra meg

    2. gretashobby: ja det ble en varm og fin dag ) og veldig koselig med besøk ja .Treng ikke mye til en helg nei,men med egen bil er det greit å ha litt ekstra med sånn i tilfelle )) jeg skal gjøre klar melk og la den stå natten over ) så blir det ferdig yoghurt i morgen tidlig om den er så tykk att jeg ikke behøver å sile fra myse ))

    3. Så flott hage du har!! så ryddig og fint i bedet..men det vist jeg jo..du er et hagemenneske! Kos deg med blomster og hage.. En herlig dag her også..og da blir det for varmt for meg..hihih..så har ikke orket noe i dag..skulle handle, men orket ikke.. helt død i kroppen.. Sånn er noen dager..så godt å høre at du har fått gått tur også! Ha en god kveld!

    4. Er det ikke koselig når dagen blir å mye bedre enn man har tenkt seg? Lupiner er vakre, og jeg nyter å se på dem. Humlene er vel også veldig glad i dem hvis jeg ikke tar feil. Du har så fine bed og så mange flotte blomster :o))

    5. Så herlig hage du har, med masse flotte blomster. Lupiner så jeg på som litt “ugress” før, for de vokser overalt. Men de er utrolig vakre, og etter et år i Texas hvor Bluebonnet er nasjonalblomsten, så har jeg blitt glad i disse vakre blomstene. Texas varianten er mye lavere, men helt klart i familie med våre lupiner :-)Valmuene var nydelig med sin klare og oransje farge 🙂

    6. Nydelig og fargerik blomsterprakt! 😀 Den ferske mjølka er mye bedre enn den som er i butikken….Sistnevnte er “mishandlet” av ulike prosesser som kalles for pasteurisering og homogenisering eller hva det nå er…….. 😛

    7. karidansen: tusen takk ) jeg er helt enige ,som avgått melkebonde etter 10 år med kyr på bås så savner jeg egen melk i fjøs ) nå har iallefall melka stått natten over med noen ss biola ,og nå renner mysen av,så det blir spennende å kjenne smaksforskjellen

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg