ute regner det

God morgen,ja ute regner det,ikke styrtregn,men litt sånn snill regn mesta som yr ) jeg har planer om å flytte rabarbra roten i dag ,den står der den alle tider har gjort,men no skal den inn i grønnsakshagen ) så skal noen stauder flyttes og plantes der rabarbraen nå står istedenfor og der staudene står skal et par små rhododendron flyttes ,ja for nå står dei ved siden av rabarbraen som skal flyttes hi hi ,slik det er no er det mye stell og luking som må til for å holde det pent,jeg liker å gjøre tingene enklere så vedlikeholde blir mindre,) så litt jobb nå,men da er det så mye bedre neste år.

Dagen i går var av det rolige slaget,jeg fikk besøk av presten hi hi ja en sommerklem fikk jeg også,han hadde hørt rykter om att jeg var eiger av løpstikke,og siden han hadde vært på utkikk etter løpstikke lenge ,så tikket det inn en melding om han kunne få en bit ) og det fikk han såklart,løpstikke har en særdeles kraftig smak av selleri og en treng derfor svært lite av det i matlaging.

Dermed fikk jeg besøk etter att gudstenesten var unnagjort)

Litt utpå ettermiddagen gikk vi en spasertur,det gjorde godt,sola skinte det meste av tiden,men vi fikk også noen enkle regndråper

det er et yrande liv i blomstrane her hos oss,vi mangler iallefall ikke humler )

dette må være en form for sopp?lauvet tilhører or

ønsker dere alle en vakker dag

14 kommentarer

Siste innlegg