vel hjemme

I går kom vi hjem fra ferie,det har vært mange deilige dager ) vi har opplevd alle værforhold,sol,regn,skyet og hagl,vi har svetta og vi har vært litt hustrige,men vi har kosa oss )

noen reisebrev blir det ikke men noen bilder skal dere alikavel få se ))

vi har vandret i herlige fjell

vi fant verdens største spark

vi har campa sammen med elsdte sønn,svigerdatter og barnebarn

jeg fikk møte nydelige bloggvennine karidansen ))

utskeielse på bryllupsdagen vår ) det er lov når en har vært gift i 34 år

vi ble pisket av hagl da vi gikk tur

vi våkna til dammer ,ja vi flytta bilen fra denne dammen )

vi gikk en tursti på Leira i Fagernes

jeg møtte verdens beste søss )) svoger og tantegutt

det ble flere lufteturer i fjellet

vi møtte en diger flokk reinsdyr

vi overnattet på Valdresflya,dermed fikk jeg mange timer til å nyte den fantastiske naturen som er der

jeg elsker disse furuskogane med den kvite reinmosen )

vi rasta ved et fjellvann,det var ikke mangel på småfisk i vannet,det var helsvart

vi avrundet ferien på gamle strynefjell veien,jeg ville se etter sopp ) og det fant jeg,det fine med denne sopper her høgt til fjells er att det er lite mark i soppen

brunskrubb og rødskrubb,en god matsopp ,men den må varmebehandles minst 15 min før den kan spises,jeg deler denne soppen i biter og koker den på stekepannen i vann til vannet har kokt inn ca 20 min,avkjøler den og fryser ned i porsjoner.Senere kan den tines og brukes til både gryter og pizza eller det en vil med blandingsopp.

Dagen i dag har gått med til klesvask og plukking og rensking av villbringebær ,3,6 kilo ferdigrenset i dag så det er jeg godt fornøgde med ))

 

 

24 kommentarer

Siste innlegg