heldige meg ))

Noen av dere hvet att jeg elsker å gå på soppturer,og noe sa meg att en skogstur i dag var en fin søndags syssel ,jeg tok med soppkniv og nett + en liten bøtte for når jeg går på tur er det ikke godt å vite hva jeg kommer borti )

som dere ser har vi hatt en nydelig dag,ja sola tittet frem en stund også ) på vei oppover snuste jeg etter bringebær,og den vesle bøtta mi ble fort full

og ikke en lite larve var det å finne i disse bærene )

jeg rusler videre og kommer til skogen,og det første jeg møter på gjør meg gira

for jeg går meg rett på 4 flotte steinsopp ) og ikke var dei markspiste heller,disse kommer i nettet mitt og jeg går videre

og det dukker opp flere steinsopper,aldrig før har jeg funnet så mange steinsopper )) heldige meg hi hi

turen går videre og jeg kommer til mitt hemmelige sted med granmatrisker,disse går det fort mark i og dei største soppene er derfor like greit å la stå igjen

henger fra meg dubedittane mine medan eg plukker )og ja det er steinsopp det som ligger i nettet

her ville jeg vanligvis snudd og gått hjem igjen,men noe sa meg att eg måtte gå helt til topps )

det var en mening med det ja,for se denne flotte steinsoppen da ) så stor att den fylte begge henda mine og det uten mark i ))

vel oppe etter å ha gått gjennom skogen ,her snur eg og går ned igjen,og soppnettet ,ja det kjentes på handa ,jeg vog ikke soppen,men det ble iallefall et par kilo med fin steinsopp

vel heime hadde vi fått besøk og flere kom til etterhvert så ho mor måtte til med litt ekstra middag )) men det var veldig hyggelig.

Litt seinere tok jeg en ny runde i en annen skog,der fant jeg noen få kantareller,så nå er sopptørkeren full av sopp som skal tørkes for bruk gjennom vinteren ))

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg