det går i ett

Ja her har ikke jeg sittet mye i dag,men aktivitetsuret mitt sier noe annet ) grunnen er att mye av dagen har gått med å stå attmed kjøkkenbenken og det blir ikke kalkulert som aktivitet,men vi som jobber på kjøkken hvet noe annet hi hi .

det har blitt 8 liter saft i dag,dette er en blanding av moreller,rips og solbær og det var kjempegodt

7 brød

en stor gryte

det regner ute men deserter greit når hagen bugner av rips

det ble 2 fulle skåler med ferdigrensede bær det

til gryte må en ha salat,da må vi en tur ut i grønnsakshagen,det regner så ille att det ble ikke tatt bilder av alt,

masse bladbeter

om våren fungerer luftløken som en vårløk,men nå på sensommeren har dei forvandla seg og står der med en bukett små løker i toppen,sikkert derfor dei kalles luftløk og i gryta har jeg en full sylteskål med slike småløker i dag )

det blir veldig mange squash i år ) herlig

og under duken får jeg litt grønnkål,jeg skulle hatt sykt masse ,men får være glad et par stk vokste frem ) men dei smaker best etter en nattefrost ,så dei skal få stå og vokse seg større før jeg høster )

Her blir det fullt hus i kveld,så da ønsker jeg dere en riktig fin fredagskveld

 

 

 

 

22 kommentarer

Siste innlegg