For et regnvær

ja i dag har det bøtta ned,skikkelig bøtta ned,hva finner mann på da ? jo innviterer venner på kaffebesøk ) jeg innviterte 2 stk og begge kom,det ble en veldig hyggelig kaffestund.

Da besøket mitt dro berga jeg sommerblomstene inn under tak før jeg begynte å planlegge middagen )

Middagen måtte bli noe med squash,i går plukket jo jeg inn en kjempestor på nesten en kilo,det er mye mat i det ))

jeg delte den i to og grov ut innmaten,

dryssa salt over og lot vannet renne av seg i en dørslag

så tok jeg og renska løk,jeg har rikelig med små toppløker fra luftløkane mine,litt jobb å renske men gode er dei

løk,kvitløk,paprika,gulrot ,brokkolistilken og innmaten fra squashen ble stekt ,dryssa over salt og pepper

Så stekte eg squashen 6 min på 225 grader før eg fylte den med alle dei gode grønnsakene

jeg rørte litt mager smørost inni før jeg drysset raspet ost over

sette det inn i ovnen igjen til osten var gyllen

dette var virkelig godt ) no hadde jeg en halve ferdigstekt kylling i frysa så vi hadde det ved siden av,men det går virkelig godt uten også,bare litt godt brød til ) og tåler en ikke melk,ja da tenker eg dette smaker godt med bare grønnsaker også ) kvitløk ? jo jeg hadde 2 fedd i .

Monster Squashen min rekker til flere middager for vi maktet bare halv av denne porsjonen i dag .

Ønsker dere en fin fin fredag

14 kommentarer

Siste innlegg