en fin søndag

Ja søndagen i går ble fin,ja vi fikk endatil litt solskinn ) ikke slik att en vil bade men ,deilig til å ta kaffekosen ute.
Føst kom yngste datter og TinTin

Vi fyrte opp bålpanna og gjorde klart for kaffebesøk

En som gjemmer seg under bordet ) han har vært gjennom et par timers pels stell og det er ikke det likaste han hvet hi hi

Så dukker elsdte datter og barna opp,dei har vært på hytta vår og overnattet,i tillegg kommer yngste sønn med samboer og hennes mamma ) vi ber ned svigermor og kaffen er klar,her rakk jeg ikke å ta bilder ) men noen fikk litt hjemmelaget pizza og sa hadde vi deilig gelekake,det var en hyggelig dag.

Da elsdte sønn var her fikk jeg bursdagsgave,en røykeboks

og siden jeg liker varmrøkt fisk ville jeg prøve vidunderet ) så da tok elsdte datter med seg guttungen og gikk på kaia for å fiske,en stund etterpå kom dei opp med 4 makreller,2 til meg og to til fiskeren

Jeg har ikke gjort dette før og må bare prøve meg frem

fisken blir filitert,saltet og drysset med pepper.

Jeg tenner på tennerane i boksen og drysser røykespon i har på lokk og etter 30 minutt ser jeg om fisken er ferdige

den var ferdige ,jeg ventet litt før jeg løftet fisken over på fat

var det godt ? nei ikke spesielt det var en altfor kraftig røyksmak så her må en bare prøve seg frem ,godt fisken i fjorden er gratis .

Neste gang skal fisken saltes over naten før den skyller og skinnet skal få være på,disse fileene hadde greidd seg med 12 min og ikke 30 ,og jeg brukte for mye spon,ja for alt ble ikke brent så litt mindre hoder nok.

I dag begynner strikkekafe igjen ,da skal sykkelen fram og jeg gleder meg ) ha en fin dag

22 kommentarer

Siste innlegg