symaskina og eg

Jeg har sagt det før,jeg og symaskina er ikke bestevenner,men når jeg ombøblerer på romma i heimen blir det nødvendigt med nye gardiner også.

Jeg såg etter i går om det kunne finnes noe i Volda og joda det var no sorten,men uansett ville prislappen komme på noen hundrelapper da det nye gjesterommet inneholder 3 vinduer ) så jeg ville gå i tenkeboksen og kjøpte ikke noe i går.

Vel jeg kom til å tenke på et gardinsett vi hadde i huset vårt i Volda,der hadde vi et stort vindu i trappegangen og siden jeg likte det stoffet så godt har jeg tatt vare på det i alle disse årene,jeg fant fram gardina ) og etter å ha målt så ble jeg gledelig overasket over att gardinfaget ville rekke til 3 sett gardine  ))

Symaskina måtte fram venn eller ikke ,men jammen oppførte den seg som en bestevenn i dag

jeg liker ikke å stryke klede heller,men selv strykejernet måtte fram i dag

så kom den hyggelige biten,nemlig å ta ned dei gamle gardinene på mitt tidligere hobbyrom

og så henge opp dei nye som egentlig ikke er nye for dei er 30 år gamle ))

for å få lange nok gardine på det minste vinduet måtte den syes sidelengs,men det gjør jo ikke noe att mønsteret går i 2 forskjellige retninger

gjennbruk er gøy )) og endelig kom denne fine gardinen til sin rette

jeg håper og tror att gjestene våre vil sove godt her,litt tettere mellom senga enn på loftet,men en slipper å gå opp 2 etasjer så det tror jeg alle er fornøgde med hi hi ,skal bare skru ned noe på veggen så er dette rommet helt ferdigt

Ute er det noen kraftige regnbyger innimellom så det er en fin dag til slike innesysler,ønsker dere en fin dag

24 kommentarer

Siste innlegg