jeg skulle rydde

joda intensjonen om å virkelig rydde i dag var god,jeg skulle sortere i mine magasiner

jeg tok dem inn på stua,og neida ikke alle er mine) men vi har en stor kiste jeg putter dem nedi etter att vi har hatt dem framme en stund,men siden hobbyrommet ble til gjesterom tok jeg kista ut og da måtte den selvsagt tømmast

sortert ble det mange bunker,no abonerer jeg kun på lev landlig så det kommer ikke inn flere magasiner,jeg fikk et problem for det er fortsatt masse koselig av både lesestykker og oppskrifter i disse bladene gode ideer og masse annet,jeg kunne ikke kvitte meg med noen ) så jeg tok rett og slett og puttet dem i hver sine nett og bar alt opp på det nye rommet som inneholder hobbyting og bokhyller,der skal magasinene få komme til glede om jeg trenger det )

Rydde nei det var ikke dag for rydding for denne tøtta så jeg tok like godt et par telefoner og ba venninner til kaffe )) begge kunne og det var mye hyggeligere enn å rydde hi hi .

Ute har det vært skikkelig surt og kaldt i dag så kaffebesøk var nok den beste ideen for dagen i dag )

Synes dere det er vanskelig å kaste blader dere har kjøpt ?

 

 

22 kommentarer
    1. Kjenner meg igjen i det med blader..og kan jo ikke kaste…for har ikke sett over alle..og noen har fine oppskrifter og ting..men klipp ut, og lim inn i en bok, eller perm..og kast..tar opp så mye plass..når de er ferdig lest da..jeg leser ikke ukeblader lengre..men har noen liggende i skaper her jeg også..for fikk av mor når hun var ferdig med dem.. Godt å ha.. hihih. Så lurt å be noen på kaffe!! DET var virkelig lurt! ryddingen går ikke fra deg! 🙂

    2. Der hadde du mange blader! Det samler seg opp her også, og jeg tar en kasteraid innimellom. Jeg abonnerer på et blad og når det kommer i posten så skummer jeg gjennom og legger det bort. Før jeg vet ordet av det er det kommet et nytt… Jeg har sluttet å ta vare på blad for å lese historiene, for det kommer jo nye hele tiden. Men jeg tar ut oppskrifter jeg tror jeg kommer til å bruke (både mat og strikkeoppskrifter) og samler dem i en ringperm. Og så går jeg gjennom den sånn med jevne mellomrom og kaster oppskrifter jeg ikke vil ha lenger. Det blir så god plass når alle bladene havner i papirbosset 🙂

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: disse bladene skal eg ha ) jeg har jo sagt opp abonemanga så det blir ikke så mye større bunker,men jeg synes det er masse fint i dem )
      Var mye trivligere med kaffebesøk ja enn ryddejobbing

    4. margarites: ja noen er min manns og noen kommer fra svigermor,og ellers er det kun et blad som fortsatt abonerast på og det går et par måneder mellom hvert blad,tenker eg skal greie å ta vare på dem på det nye rommet som bare skal være et oppbevaringsrom )

    5. Hehehehehehe bedre med kaffeselskap enn rydding ja 🙂
      Jeg kaster bald etter som jeg leser de………. men saken er den egentlig at jeg IKKE kjøper noe blad jeg……………………… hmmmmmmmmmmm nei jeg gjør ikke det altså………… ikke ETT eneste blad kjøper jeg……………….
      Eller………. jo jeg kjøper SE OG HØR juleprogrammet for å se om det er gode julefilmer og slikt i julen på TV som jeg bare MÅ se <3
      heheheheeheheh noe bladmenneske er jeg altså ikke 🙂 Har ikke blad i hus 🙂

    6. Etdiktomdagen: ja ikke sant,mye hyggeligere med besøk )
      Jeg bruker gjerne å ha et blad i vinterhalvåret og så sier jeg det opp når våren er her,men no skal eg ikke bestille flere utenom lev landlig ) den kommer det ikke mange av i året

    7. Typisk!!! Her blir de samlet på i sånne tidsskriftsamlere i noen år, og noen blir med enda en stund. Jeg har bare abonement på Lev Landlig og et fotoblad, men det er alltid noe jeg vil lese om igjen. Så arver jeg blader etter søsteren, så det blir nok av det her også. Herlig å sette seg ned å lese en hel roman sammenhengende fra et ukeblad en dag det er skikkelig trist ute.Lurt med en kaffepause da. I dag er det første oktober, så nå er det skikkelig høst i luften. Men sola skinner så fint. Ha en vakker lørdag.

    8. Hei, hihi, hørtest ut som dagen din ble bedre slik.. Sliter vel litt selv også med å kaste, men rydder nok i blad. Tar vare på håndarbeidsoppskrifter, reiseskildringer, men ellers så kaster jeg etter noen måneder, men tar noen gamle ukeblad til hytta. Der kan jeg lese flere blad flere ganger..

    9. Jeg har bare spart på de jeg er med i selv :)) Men jeg liker å kjøpe moteblader, men gir de videre til noen andre etter ei lita stund :)) Hadde jeg hatt mange liggende fra “før i tida” hadde jeg nok sliti litt med å kaste/gi dem fra meg.. God helg videre :))

    10. Applauderer din evne til å “snu” og tenke at det er dagen for kaffeslabberas i stedet for rydding!
      Jeg kjøper jo blader fordi det står noe i dem jeg er interessert i å lese – og så strekker ikke tiden til og jeg får ikke lest… Da kan jeg jo ikke kaste bladet. Ellers har jeg laget meg en perm som jeg setter inn oppskrifter og slikt som jeg vil ta vare på i.

    11. God morgen. Nei eg syns ikkje det. Å kaste blader eg har kjøpt altså. Men eg river ut det eg vil ha og lese. HAr ei plastmappe med ting eg vil lese som ikkje ahr med oppskrifter og slikt å gjere. Syns det er dumt å ha blader og magasiner liggenede for at eg vil ha en eller to oppskrifter. Men eg har ikkje vært flink å gjere slikt etter hvert, så derfor så vart det så mye no for noen dager siden. Håper eg ikkje kjøper så masse blader på ei stund. Det får eg gjøre når eg får god tid til det :).
      Hørtes ut som det ble en veldig fin dag, sjølv om du ikkje fikk ryddet. Håper du leser bladene no da, ikkje bare lagrer dem i poser hehe.

    12. gretashobby: kista skal på loftet så bladene kommer nok oppi kista igjen men noen blir nok kastet det tror eg ) no abonerer jeg bare på lev landlig og dei bladene vil jeg beholde,så kommer det da bare med 2-3 måneders mellomrom også )er hjemmet som kommer hver uke som fort fyller opp,så der skal noen kastes )

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg