god morgen

Det er mandag og kalenderen sier att det er oktober,ute er det blå himmel og det tegner til å bli en nydelig dag

sola viser seg der oppe i toppen av fjellet,men det er høgt oppe,først når kl paserer 13.00 vil vi få den her nede i bygda,og i løpet av denne måneden forsvinner den helt bortsett fra i fjelltoppen,da må vi leve uten sol i ansiktet i 4 måneder.

Det hadde fristet å drikke morgenkaffen ute en slik vakker morgen,men siden vi har disse høge fjella så sola ikke når oss før utpå ettermiddagen inntar jeg kaffen inne ) ja for ute er det kaldt,fryktelig kaldt til tross for att det er en fin dag )

dette er hagebenken vår i dag,den frister lite

og ikke hvet jeg ,men det kan tenkast att morgenkaffen hadde blitt en smule kalde om eg sette koppen på borde )

Ja som dere skjønner har frosten kommet til oss på rett i natt,ute er det 0+ vi ser et kvitt skjær i gresset og alle flater er frosne,mannen måtte skrape bilruter før han kunne kjøre på jobben.

Sola vil nok tine det meste når den dukker opp utpå ettermiddagen,men der sola ikke tar vil nok frosten bite seg fast.

Det er mandag og jeg skal uansett fram med sykkelen og sykle til strikkekafeen ,det er kl 12 ) og siden mye av sykkelturen går gjennom tunell så går det greit,så kan jeg heller låse sykkelen nede ved fjorden og spasere veien opp til ungdomshuset uten sykkel )

I helgen var lillemor her,hun blir 9 år i januar så liten er hun ikke  ) men fortsatt veldig glad i dukken sin,nå fikk jeg ønskeliste til jul med henne en ønskeliste etter et bestemorshjerte)) for hun vil ha en fin strikkadress til dukken sin en fin i rødt ) ja dukken kunne trenge en litt større dyne også også ville hun ha en sånn fargeleggingsbok som vi voksne har )) slike ønskelister kan jeg like ) og det burde ikke være noe problem vel,kanskje eg skal dukke ned i garnlageret mitt og se m det finnes en rødfarge der ))

ønsker dere en nydelig mandag

14 kommentarer
    1. Hei Connie, jammen godt du har fått tatt inn grønnsaker og blomster nå som frosten er hos deg. Smilte litt av å ta kaffen ute. Er vel enig med deg at den er best inne framover.. Men er man godt kledd er den fin å ta ute også. Men med bål og selskap. Burde man gjøre mer av, tror jeg..Her har snøen kommet i fjellet nå, så tempraturene har falt. Regnet i helga, og i fjellet falt det som snø. Dessverre, men det er oktober og er vel heller litt senere enn normalt, så må være fornøyd. Ennå går det vel å gå på fjellet. Håper og tror jeg. Skal forsøke meg i dag. Har ferie denne uka. Litt sent, men ungene har ferie torsdag og fredag, så da blir det sånn. September er nok bedre å ha ferie i, men blir fint uansett. Blir nok å gå fort. Nå skal jeg komme meg på tur her. Nyt dagen din, Connie.

    2. ja DET så kaldt ut! brrr..syns det var kaldt her i dag jeg..men har ikke sett på gradestokken..men må nok på med varmepumpa i dag..Har funnet frem to frittstående varmovner, så de står klare til å varme meg..men solen er allerede her, og den varmer nok godt etterhvert.. Så koselige ønsker…det er klart du må finne rødt garn og strikke…du kan jo lage en flott fluffy dyne også.. Ha en koselig dag på strikkestua i dag!

    3. fjellgeitbundingen: du har rett i dag hadde iallefall squashen vært ødelagt ,så jeg er glad jeg fikk god hjelp til å få jobben gjort i helgen ) Drikker gjerne kaffe ute selv om det er snø,men ikke med frost og helt alene nei,kunne kanskje satt meg inn i drivhuset da,men nei det vart kosligst inne i varmen hi hi.
      Ha en fin ferieuke,tenker dere finner noe hyggelig å fylle dagene med

    4. venkesstrikk: ja 4 måneder uten sol er lenge,da nyter vi den ekstra om vi tar en handletur eller helga tur ) blir nok deilig når sola kommer fram i ettermiddag,skal iallefall nyte den nå før den forsvinner helt

    5. Hmmm …. ja jammen har høsten virkelig kommet. Ikke frost her ennå, men der vi var fra lørdag til søndag våknet vi til hvitrima…. kun et par timer unna, og ikke så veldig høyt! Håper du har kosa deg masse idag. klem <3

    6. God ettermiddag. Slike ønskelister er veldig kjekt å få ja. Eg har eit strikke ønske fra yngste farmorjenta. Det får eg vel snart starte på kanskje.
      Ein av tinga eg liker med Sem er jo at vi har sola hele dagen. Kommer inn kjøkkenvinduet når eg spiser frokost og Vi har den fortsatt. slipper å fyre her på ei stund. Men litt kjølig er det på morgonen. Men det tåler vi. Å være helt uten sol i 4 månader hadde eg nok hatt problem med ja. Men sol er ikkje alt om ein trives ellers.

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg