fjelltur

I dag måtte det bli en fjelltur,ute var det -0  da jeg stod opp det var kvitt for det meste så jeg ville vente til sola kraup litt ned i fjella )

Da jeg såg att det begynte å skje kledde jeg meg og ruslet oppover veien,for jeg ville gå en til på Åsen,det vesle fjellet bak huset vårt.

jeg skal gå langs denne ryggen og der oppe ser vi solen ))

medan det såg slik ut her nede på jordene

turen går gjennom granskogen

no hadde det vært hyggelig om denne skogen var litt mindre bratt,men sånn er det ikke her,jeg må nok gå i bratta så jeg oppdager fort att jeg tok en for tykk jakke på =)

så var jeg oppe i solen ) hele 2 timer tidligere en vi får solen nede på huset vårt,herlig

jeg har selskap med skyggen min )

på myra dukker det opp gobiter så jeg bøyer meg litt her og litt der,godt jeg puttet et par små poser i lomma )

småtranebær og disse er virkelig ikke like lette å se der dei ligger på mosen,men nå som dei har hatt en frostnatt er dei best på smak )

jeg går videre,måtte litt høgre for å få en fin utsikt

en selfie måtte til og her får vi fin utsikt

det var en deilig tur,en nydelig dag i fjellet,men jeg må ned igjen klokka tikker og går og det er jaktid,best å ikke være her oppe når jegerne legger seg på lur

vel nede fra fjellet hadde solen dannet mange dråper av frosten vi hadde på morrakvisten

))

her er gobitane,til høgre småtranebær og til venste tyttebær ) og nå er tyttebæra oppspist,jeg lagde trollkrem og hele skålen har forsvunnet hi hi

En herlig dag i fjellet =)

18 kommentarer

Siste innlegg