en fin ferie

Da var jeg hjemme etter en liten høstferie i Trøndelag )) dvs på Melhus hos elsdte sønnen vår.

Jeg tok nattbussen og var fremme tidlig onsdag morgen,det ble til att jeg fikk passe elsdte barnebarn der onsdagen når foreldrene var på jobben for gutten hadde hatt noe feber og skulle få være hjemme en ekstra dag )) og vi koste oss vi to med både lego og andre aktiviteter,men jeg må innrømme att jeg var glad da det ble natt for gjett om fruen var trøtte,vart liksom ikke noe dreis på søvnen ombord på bussen.

Torsdag våknet vi til nok en nydelig dag,guttene skulle i barnehagen ,foreldra skulle på jobb og jeg skulle ta buss inn til Trondheim og treffe bloggvenninne Siv )

været kunne jo ikke blitt bedre enn dette )

jeg skulle treffe Siv her på Trondheim torg,en veldig grei plass å finne hverandre hi hi ,Siv kom og vi bestemte oss for å gå en tur til Bakklandet,på veien dit vllle Siv vise meg noe og vi gikk inn på biblioteket

går mann inn på den ene siden av bygget kommer en rett inn i biblioteket,men vi gikk inn døra på den andre siden ,der kommer vi inn til historie,en utgravning hvor det dukket opp noen skjeletter

det ble bestemt att disse skulle få ligge i fred ,så det ble lagt glasslokk på så folk kunne få se historien , vi gikk litt til og her var det også en liten utstilling over noen ferdige strikkeprosjekter,

det er virkelig mye lekkert en kan lage seg og kle seg litt elegant i vinterkulden ikke sant ))

litt fotogrfering på bybroen

vi går over og er fremme på Bakklandet

Bakklande,ja her ser vi en lang og bratt bakke,men dei hvet råd om en sykler her på disse kantene for ytterst på fortauet her er det en sykkelheis

her er det bare å sette sykkelen på skinna og støtte seg med ene foten på den andre siden så blir en dratt opp bakken,veldig greit ikke sant )

det var koselig på Bakklandet,men vi går tilbake over bybrua,det er tid for lunch

salat,utrolig godt,ostesalat og elgsalat )

om noen av dere liker å se tv programmet anno så er det bak disse murene neste innspilling skal skje ,,vi fikk ikke komme inn bak kulissene,men artig å se da ))

alle disse trærne er samme sorten,lønn men dei lever forskjellige liv alikavel,gulle og grønne i skjønn forening )

og her i Trondheim fant jeg dei vakreste sykkler ,denne skulle jeg hatt hi hi

herlige ikke sant hi hi .Det var en skikkelig herlig dag i Trondheim ilag med Siv,vi tar farvel og jeg treffer min svigerdatter,turen går tilbake til Melhus,vi henter guttene i barnehagen og drar hjem for en hyggelig kveld sammen )

turen videre kommer i morgen

24 kommentarer

Siste innlegg