flere feriedager

God morgen.

Jeg er fortsatt på tur,det er torsdag og sønnen steller guttene og tar dem til barnehagen,svigerdatteren vår har feber og holder senga,jeg rydder litt og kler meg,dagen skal brukes til å finne julegave til guttene ,tenkte det var greit så slapp vi å sende det i posten .

Jeg har gått turen noen ganger så den er godt innarbeidet og det er fort å gå til sentrum

det er høst og turveien er dekket med løv,jeg liker å gå i tørt løv og høre kor det risler når jeg går gjennom løvet

veien går over en fin bru

utsikten fra brua er upåklagelig,mon tro om dette er nidelva som renner gjennom Trondheim ?

veien går under bru

så er jeg i sentrum,Melhus er ikke et stort sted,men her er alt en trenger og da er det stort nok ikke sant ))

Etter mye titting på det som var ble julegaver kjøpt til guttene i tillegg bursdagsgave til sønnen vår som fyller år 9 november.

Med 3 poser rusler jeg oppover igjen,på veien oppover ligger en rema 1000 butikk ,jeg går inn for tanken min er å kjøpe middag og lage til sønn og gutter er hjemme igjen ) og hvem andre treffer jeg enn sønnen hi hi ,han jobber like ved og var en tur for å kjøpe noe til lunch.Når han alikavel var der kunne jeg kjøpe litt ekstra som en pose mandariner  ) for han kjørte meg opp igjen .

Må innrømme att jeg var glad for det for jammen var hendene fulle av bærenett etterhvert hi hi .

Svigerdatter stod opp da jeg kom opp igjen,og vi hadde en rolig stund sammen der vi kunne prate om mye ) jeg strikket samtidig.Middag lagde jeg ikke for sønnen hadde sine planer han og det var ikke retten jeg ville lage,det jeg kjøpte lagde jeg løsdag isteden for  )

gutter i full konsentrasjon ) her bygges ninjago må vite og det er hyggelig å se far og sønn kose seg sammen om det )

Fredagskvelden kom min mann,det var kjekt når han bestefar også dukka opp ,det ble litt høgre aktivitet en liten stund før guttene fant sengen og vi voksne kunne ha en roligere pratestund sammen .

lørdag fulgte vi sønn til frisøren,medan han fikk en sveisen sveis gikk vi en runde i sentrum,på slutten sette vi oss inn i varmen og ventet,ikke hver dag ho mor får ta bilde av sønn hos frisøren da hi hi ,men fin ble han ja ))

etterpå gikk vi en tur,en fin tursti der bilane kunne stå parkert i sentrum

det var bitande kalde vind,vi burde snu men håpet på att vinden ikke tok så hardt hele veien,det gjorde den ikke heldigvis

vi går forbi et jorde,her ble det høstet gulrøtter ,grønnkålen stor frodige i åkeren og noen sette kvitløk,tror dette var en andelsgård eg )

Melhus ligger landlig til som dere ser,mye korn blir dyrket her

det var godt å komme inn i varmen igjen,det syntes guttene også ) guttene leker og middagen som ble laget i forkant var bare å varme opp,det var godt å sette seg til middagsbordet og nyte god mat og kjenne att varmen kom tilbake i kroppen ))

18 kommentarer

Siste innlegg