Strikkekafe

Det har regnet i dag,ikke sånn striregn men nok til att eg tok på både regnjakke og regnbukse da jeg ruslet avgårde til strikkekafe

men jeg valgte uansett å gå tunellen i dag,ikke nødvendig å bli unødvendig våt ))

Jeg har det med å komme vel tidlig uansett hvor seint jeg går ,men jeg har med div i ryggsekken om jeg skulle finne på noe i ventetiden før dørene blir låst opp,i dag ble det en skogstur

i denne skogen finner jeg piggsopp som er en høstsopp

øverst på bilde ser dere 2 rødbrune piggsopper,det er en mindre sort en den store bleke ppiggsoppen

det er ikke giftige forvekslingsarter av denne,så finner dere en blek kremfarget sopp med pigger under er det en fin matsopp

glatt og fin på oppsiden og en form som en sky )) hva smaker denne ? tja det står iallefall skrevet att den smaker som havregryn hi hi.Piggane sitter løst så på store sopper børster jeg bort piggane før jeg tilbreder soppen

Jeg rusler videre og kommer frem til strikkekafeen til dei låser opp )) det ble noen hyggelige timer.

En nabo var der i dag så jeg haiket hjem igjen og fikk dermed bil helt til døren,det er også veldig greit )

Da jeg kom hjem ville jeg forevige noen dråper før jeg tok kvelden

det er så utrolig vanskelig å få klare bilder,linsa fokuserer på helt andre ting enn det jeg vil

ja ja jeg skal gjøre nye forsøk i morgen,for det er vel øving som må til for å få til klare fine dråpebilder hi hi

ønsker dere en fin kveld

24 kommentarer

Siste innlegg