å stå oppreist

i dag har vært en slik dag att jeg har stått oppreist det meste av dagen ) jeg hadde bestemt meg for å lage litt julekaker,det tar sin tid og en må jo stå oppreist lenge,men men sitte gjør jeg nok ellers om dagene

no ble ikke kransekakestengene mine seige,heller litt sprø,men pytt søte og go var dei for jeg blandet inn en pakke marsipan også ))

Dette fikk være nok i dag,så det var bare å riste tepper vaske gulv og støvsuge etterpå,så var det oppvasken,jepp jeg roter fælt når jeg driver på med dette.

Når jeg så hadde tenkt å sette meg med strikkerier,så ble det middagsforberedelser istedenfor,en salat beståande av linser,løk,tomat,chili,og salat poteter står på kok og jeg har stekt sellerirot biffer,jepp jeg skar pene skiver sellerirot,dyppet dem i egg og vendte dem i strøkavring før jeg stekte dem gyldne,nå ligger dei i ovnen og godgjør seg ferdige,så stekte jeg brie og helte over,) tror det blir godt eg hi hi

det går framover med kjolen min,ja om den blir passelig da ) nå skal jeg til med bryst stykket.

Dette blir for mye å ta med bort ,så da jeg var i Volda la jeg opp et lite strikkeri

det blir et nytt pannebånd til meg selv i kontstrikk,har strikket og gitt bort noen,men har selv kun prototypen som var det første jeg lagde i kontstrikk,den er noe løst strikket så jeg har måttet tre en strikk gjennom,nå strammer jeg bedre så den sitter godt på hode ,men i kveld blir det kjolestrikk ))

18 kommentarer
    1. Så mye du har gjort i dag, har bare kjøpt blomster og satt på en vaskemaskin jeg :)) Kakene så gode ut, her blir det ikke mye julebakst..et salg kanskje, men ikke sikkert det heller..vi får se :)) Kos deg med strikking og god mat <3

    2. Middagen hørtes spennende ut. Du er kreativ i matveien (og ellers også tror jeg!) Jeg liker bedre å bruke pannebånd enn lue, men det må , som du sier, sitte godt. Her blir det null julebakst. Om jeg få besøk i romjula skal jeg heller bake ei bløtkake eller noe i den duren! 🙂

    3. Ja en kjenner godt på ryggen at en står mye oppreist når en driver med julebaksten. Men du har fått laget mye allerede og hva om du fryser kransekakestengene dine så dem kanskje blir litt seige . Det kan gjøre underverker det. Men sikkert godt uansett seighet:-) Har selv bakt og styra noen dager selv nå pluss at jeg driver med og bake tre kaker som skal i en 75 års dag . Så kjenner på ryggen nå at en stått mye oppreist. Men vi får kose oss med strikkingen i kveld og kjolen din ser flott ut Connie så denne gleder jeg meg virkelig til og se ferdig:-)) Riktig fin helg og kos deg:-)

    4. Jøssenavn som du jobber!! såååå mye kaker..og forskjellige også..gir meg over jeg..og kjøper meg noen pepperkaker..hihihi..Jeg var flink å bake før..men så spiste ingen, og mye ble kastet..da gadd jeg ikke mer.. så lager litt karameller og brente mandler..det får holde her..Den kjolen tror jeg blir kjempe fin!! men skjønner at den blir litt tung å ta med seg etterhvert..pannebånd er jo flotte presanger også da..:-) Ha en god kveld!

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: ja det ble noen kaker i dag,men så skal vi ha julegjester også + et par barnebarn så kakene forsvinner forhåpentligvis i år ) men skal bare lage en sort til,normalt lager jeg opp til 9 sorter småkaker,men den tid er eg ferdige med )

    6. Hei vennen. Du har jobbet på i dag. Her var det masse godt. Dei cookisene har du en god oppskrift på dem?. Kunne tenkt meg å lage slike kanskje.
      Det blir alltid mye rot når eg styrer på kjøekkenet også. No er det litt rotete her. Vi har ikkje vært mye hjemme id ag. Så da får det bare være med rotete. Vi får ta ein dag med ordning , pybnting og rydding ut i uken. Når vi ahr ein heil dag hjemme.

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg