det blåser friskt

13+ ute og kraftig vind,klea henger ute til tørk ,og jeg liker det hi hi

Ut måtte jeg i dag ,men før jeg gikk ut kokte jeg fårerullen min,så nå ligger den i press til i morgen )

Turen i dag gikk først rundt garden

som dere ser er det fare for en grønn jul hos oss

det sies att luften er rein når det vokser sjegg på trea i skogen,og her vokser det masse sjegg

gjennom beite går turen hjem igjen

da jeg er hjemme igjen går turen forbi grønnsakshagen,og jamenn var det noe grønt der inne

2 stilker rosenkål som aldrig sette små fine kål,men jeg kan jo nyte toppene

luftløken spirer også

noen bittesmå rosenkål fant eg da hi hi omtrent på størrelse med erter ) dette skal fresast lett på stekepannen ilag med en gulrot,så har vi tilbehør til dagens middag,ikke verst det å høste fra hagen 20 desember

etter en matbit går turen ut igjen,denne gangen skal bjørkepinner hentes

en tur gjennom granskogen

den er mosegrodd ,vel jeg fikk mine bjørkepinner

som tradisjonen tro skal dampes pinnekjøtt på julaften ) vi har hentet pinner selv i skogen i alle dei år

så ville jeg prøve å lage krusseduller av bjørkenever,jeg har set det på tv men ikke prøvd selv

jammen krøllet det seg fort,så jeg skal prøve igjen men sy noen sammen før jeg putter dem i kokende vann,da skal det forhåpentligvis bli fine rosetter ))

ønsker dere en fortsatt fin ettermiddag )

26 kommentarer

Siste innlegg