ut på tur jeg ? nei det laget seg ikke sånn

Planen min da jeg tok kvelden i går var å gå en real tur i dag,sånn ble det ikke )kan ikke legge skylden på været for ute er det tørt ,vind og 9+ ute.

Nei her sov vist fruen til 9.30 vi hadde lang frokost og så måtte det noe husarbeid til,klesvask og støvsuging,og så hadde jeg en gedigen haug med papp og julepapir som måtte bort,lykka var att det var søppelhenting i dag ))

Mannen ryddet i kjeller ,og litt måtte jeg bistå der også sånn gikk noe av dagen.

Men jeg har kost meg også,min søster gav meg en julegave som krever arbeid ) jepp kalender for 2017 ,men jeg må fargelegge selv

og siden vi snart sier januar så hadde jeg ikke lange tiden på første bilde hi hi

hver måned har en fin tekst

så skal en tenke over hvilke farge som hører måneden til,januar det måtte bli blå,lilla og rosa ) så får vi se når vi kommer til februar,ja jeg har hygget meg med dette i ettermiddag )

ellers går det noe tid til å få bukt med museplage,ja vi fikk mus i bobilen og der har dei rotet mer enn vi kunne ane,jeg vasker kle og koppetøy som var i bilen,noe er ødelagt og har havnet i søpla så nå starter hver dag med å sjekke feller,6 stk er tatt bare i julehelgen usj,jeg liker virkelig ikke mus så det så )

28 kommentarer
    1. Så smart den kalenderen var! ja da har du liksom en mnd.jobb med fargerlegging før neste mnd… Så flott!! ja de musene ødelegger mye! De ødela en flott lusekofte som min mor strikka til mannen…gu hvor sur jeg ble..grrrr…og det er jo ikke noe å gjøre noe med..men de fikk seg nok godt med garn til hula si…hihihi. Ha en fortsatt god romjul! Connie; selger du de pannebåndene med flettestrikk?

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: veldig hyggelig å fargelegge sin egen kalender ja ) jeg hadde en ny ullkofte i bobilen,musa spiste hull i den og lagde bol midt inni genseren (
      Jeg selger ikke slike pannebånd nei,men kan godt lage en til deg om du har lyst på en )

    3. For en vakker kalender du har laget deg med fargestifter! Så koselig. Men det er ikke mus!!!! Her sjekker vi også, naboene har tatt over tretti på loftet og her har ingen gått i fella enda. Vi fleiper med at alle liker seg bedre hos naboen enn hos oss. Hater den museplagen. I bilen er jo ille. Håper det bedrer deg utover. Musevisa er gøy å synge, men de får ikke sitte i mitt hus å gynge!!!!! Klemsiklem til deg som trøst.

    4. natheless: veldig hyggelig kalender jeg fikk med systa mi ja ) masse kos med å fargelegge den.
      Desverre fikk vi mus i bobilen ja,og den lagde bol midt inni en tykk ullgenser jeg hadde liggande i et skap oppunder taket,den genseren var bare å kaste,heldigvis går dei i fella her så jeg håper vi ikke får flere i bilen

    5. Viss du likar å fargeleggje, er jo den gåva midt i blinken. Me har og hatt mus på loftet, tre stk i felle, men no er det visst slutt. Til hytta har me kjøpt den typen musefelle som lagar lyd, som musa skyr og som folk ikkje høyrer. Den skal koplast til straum. Er spent på korleis den virkar, har snakka med ei som har erfaring og ho var kjempefornøgd. Niks meir mus der.

    6. Jeg trodde du mente mus, som i datamus først.. 😀 Men skjønner det er andre mus som plager. Nei, noen ganger blir det ikke som planlagt, man får ikke gjort det man skulle, ville… Jeg vil ha sånn kalender, vet du hvor jeg får tak i den? Kanskje jeg kunne gitt en til mamma 🙂

    7. Godt å sove lenge i blant. I dag sov jeg lenger enn deg(!), men det var fordi jeg rotet oppe til langt på natt! Koselig kalender, og du har valgt fine farger!:D Kjedelig med mus i bobilen. Håper dere får bukt med museplagen! 😛

    8. karidansen: ja ,jeg har sovet lite lenge så det er godt å få sove litt nå ))
      ja jeg tror det er gode farger for januar ) håper virkelig vi får bukt med musa nå ja,i dag var alle fellene tomme,så får vi se da om det dukker opp mer eller om det var dei 6 jeg har tatt

    9. Trur det må være museår i år. Vi har budd i dette huset i 16 år og har ikkje hatt den plaga, før i år. Endelig to i fellene, siden har det vært stille. Må si det hørtes ut som en liten arme’ der de holdt til i et loftkott. Skal kjøpe meg plastkassa til oppbevaring nå. Har ikkje fått sjekka ødeleggelsane da en influensa-etterligning kom på julebesøk til meg, rett etter julegjestane var reist heim. Legen forteller at dette kan skje når en tar sprøyta, bør tenke seg om…Hosten er værst, eg er helt utslitt. Får tru det er på retur nå.
      For en smart og nydelig kalender du har fått. Blir kjekt å følge den framover året.
      Lykke til med jakta videre på de hersens gnagerane, og ha en fin dag videre.

    10. SV: Uff..så musa ødela litt av dine klær også..grrrr..de er ikke snille..Jeg syns de pannebåndene er så flotte! og kunne godt tenkt meg et slikt ja, men da ville jeg jo ha betalt for det! så klart! Noe med noe grønt i..da jeg nå bruker den grønne turjakka mi hver dag jeg er på tur..

    11. Heisan Connie:-) Så koselig kalender du har fått i julegave og jammen har du fargelagt januar i pene farger også,ja måtte den måneden bli pen og stemningsfull for den syntes jeg gjerne er litt lang. Men mus i bobilen hørtes ikke greit ut nei,,får håpe dere for tatt alle uten at dem gnager i stykker innventaret. Men ønsker deg en fortsatt fin romjul .-))

    12. Liv V.: mange sier det er museår ja,tok en i dag også men det er ute i garasjene ,så det er jo mulig vi slipper flere inne i huset når jeg tar dem ute ) bare vi ikke får flere inn i bobilen.
      Kalenderen likte eg ja,kjekt å fargelegge sitt eget år ))

    13. Hobbystua: tusen takk )ja nå har vi ikke tatt flere mus i garasjen der bobilen står,så jeg krysser fingrane for att det var dei 3 som gikk i fella som var der.Vi har et vedhus også som brukes til garasje no,der går dei fortsatt i felle,tok en i dag også,så jeg får bare være glad for alle som går i fella så minses det etterhvert

    14. Søtmonsen ): takk ) ja det blir mye kos med kalenderen ) har ikke pus eg,hadde en i nesten 16 år,men nå reiser vi en del så da vil ikke jeg skaffe ny,får lite på musefellene ,har hamstret etter att musa kom inn i bobilen så vi har 9 stk stående rundt omkring )

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg