vær

God formiddag får jeg si )

Det er første dagen i 2017 ,jeg hadde store planer om en real tur ut i dag,men enn så lenge dropper jeg akkurat det for her er det vær mye VÆR ,tror jammen jeg skal ta et bilde hver dag dette året og legge det i kategori VÆR )

Det er rett og slett ufyselig ute,0,4+ ,regn,sludd og vind

bare siden bilda ble tatt gjennom vinduane har det forværret seg,sluddfiller som svære flak og fjella har gjemt seg bak tåke og dis,fortsetter dette blir det en skikkelig hyggedag innomhus )

Vi hadde en fredelig nyttårskveld her i heimen,god middag fin musikk og jeg strikket

eneste alkohol som ble nytt her i heimen var disse sjokoladeflaskene,jeg unnet meg 2 stk + et par tvist )

Jeg har hatt et nyttårsforsett å være godtefri i 2016 ,jeg holdt nyttårsforsettet mitt men unnet meg som sagt en smak i går kveld ,tror 2017 blir nokså godtefri også for jeg savner lite det søte i hverdagen )

Om jeg har et nyttårsforsett i år,kanskje det )) men som i fjor så holder jeg det hemmelig til neste nyttår sånn i tillfelle jeg ikke er flinke hi hi .

I går tok vi ut bobilen og avsluttet det gamle året med en bitteliten kjøretur her i bygda

bilen måtte ut i dagslys for å kunne se skikkelig hvilke ugang musa hadde gjort,i motoren hadde den gnagd rundt et rør som beskytter ledninger,men heldigvis ikke vært borti selve ledningane,jeg fikk vasket bort alt synlig muselort vi ryddet garasjen for alt som kan friste en mus å bygge bol i så får vi bare krysse fingrane for at vi ikke får mer mus i bilen,den kjørte fint så ingenting var ødelagt.

Ja jeg tok jo en mus i felle inne i bilen torsdag,men siden da har det ikke vært no i feller hverken inne eller ute i noen av garsjene

Da håper jeg dere får en fin nyttårsdag alle sammen ))

16 kommentarer
    1. For et vær. Her skinner sola og varmer som en vårdag! Men enda har jeg ikke beveget meg så mye i det nye året. Ble sent i natt, og da er det herlig å lytte til nyttårskonserten og slappe av før en ny uke. Dumt med den musa da! Håper alt fortsetter uten trøbbel nå. Klemsiklem til deg på årets første dag!

    2. Fint vær ute til å være inne i, hihi 😉 Huff ja de musene er noen rønnere, men det er jo bra du har fått kvitta deg med dem. Ønsker deg et riktig godt nytt år og mange fine turer i bobilen.

    3. natheless: været har bedret seg og jammen såg eg en solstripe på fjellet ) så vi har fått en fin spasertur ,ser ut for å komme og gå dettte været hos oss.Nyt det deilige været dere har ) og hvem hvet kanskje du får strekt på bena før kvelden kommer

    4. Oj, det høres ut som ett sånt vær det er godt å være inne i ja 🙂 Godt at du koser deg med andre ting. Kjedelig med mus, men med sånt mildt vær, så er de kanskje mer aktive?

    5. Mona: heldigvis fikk vi gode innslag med opplett så vi fikk oss en god spasertur og 10 000 skritt )
      mus er det på alle gårder,men kunne vært spart for dem inni bobilen,håper det ikke dukker opp flere i den no da

    6. Godt nytt år Connie .-) Det er forskjell på været rundt for her sto jeg opp til -2 gr i dag og solen har skint og ikke minst vindstille. Så en fin ny dag på året har vi hatt. Får håpe det bedrer seg hos deg også for skjønner godt at du vil ut og røre på deg nå:-) Men fysj med alle musene som kommer på besøk til dere da,og skummelt når dem går i bobilen og ramponerer,,men får nok legge ut noe mere kraftigere saker en bare musefeller og se om det kan hjelpe . Er det noe som formerer seg fort så er det jo disse musene. Men koselig og se at du hygget deg med litt godt i går etter et helt år uten søtsaker. Så ønsker deg nå et riktig godt nytt år og måtte det bli bra.-))

    7. Margrethe: jeg skal ikke klage på været jeg for det lettnet innimellom så vi fikk luftet ossog jammen såg vi en stripe sol i fjellsiden også hi hi ,greit med noe godt innimellom,en må bare lære forskjell på fest og hverdag )

    8. Hobbystua: vi må vist ta det været vi får,og jeg har bestemt meg for å gå ut uansett så det ble en god spasertur i dag ) tror det er nok med musefeller,men musene som er tatt hadde kommet før vi skaffet feller,nå har det vært rolig 2 dager så det nytter med musefeller ))

    9. Godt Nytt år! Mus er søte, men noen ordentlig ugangskråker som gnager på alt de ikke må! Vi hadde heldigvis fint vær i går (og i dag), sånn at vi fikk sett fyrverkeriet. Ellers feiret vi (bestis Anne og jeg) med kalkunmiddag med god årgang Pepsi Max, og ved 12 slaget åpnet vi en alkoholfri champis fra Europris for å skåle inn det nye året :o))

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg