livet gir og tar

det har vært begravelse,en vakker avskjed med en vakker dame.Livet tar men gir også nytt liv for på denne vakre vinterdagen er det reine våren hos oss.

Jeg valgte å spasere hjem etter begravelsen,det er ca 3 kilometer så ikke den lange veien,noen dager har en behov for å bare rusle ,nyte og la tankane fly ))

Jeg tenkte på kor vakker naturen er,det er vinter men hos oss gir naturen alle tenklige beskjeder om att en ny vår,nytt liv er i annmarsj

det  grønast i grøftekantane,ja noen steder er hele marka grønn og fin,nytt liv stiger opp mellom vissent løv,det gir bud om fine dager

det var vakkert der jeg gikk og ruslet i dag,bakom fjella der ligger fjellhytta vår,i år har jeg planer om å være flink å besøke den ))

mellom små hull i skydekket ser vi blå himmel,det gjør meg glad )

Jeg rusler ikke fort,jeg nyter medan jeg går og vel heime rusla jeg i hagen for jammen spirer og gror det meste der ute no ) vil dere være med en runde

lupina kommer i full fart

stemorsblomstene er grønne og fine

stokkrosene spirer

og joda det er såvist vår i min hage )

Jeg rusler en tur bort til grønnsakshagen og det er jammen liv i den også til tross for att jeg ennå ikke har sådd noe

i fjor sådde jeg mangold eller bladbete ,jeg tenker det er ettårige  men se det kommer friske grønne blader no,ja for jeg orket ikke spavende i bedda i høst hi hi

luftløken kommer fort og jeg har masse,jeg liker den best på dette stadiet da jeg bruker dem som vårløk ) lar en dem stå vokser det opp en stiv stengel med småløker i toppen )

Tror eg skal ta meg inn litt i dag og hakke opp som dryss på fiskepuddingen vi skal ha i dag )

og snart er rabarbraen klar hi hi ,den er iallefall på god vei

å jeg gleder meg det er så herlig ute no selv om jeg er full klar over att det fortsatt er vinter ) men hvem tenker vinter når det spirer og gror som hos oss no da ?


slik som valurten som har kommet i full knopp

og raklane på or og hassel som farger trekrunene grønne,en kan bli litt forvirret av sånt første veka i februar,men jeg innrømmer det glatt ,jeg liker det hi hi

16 kommentarer
    1. Det er så trist når noen blir borte <3 Stooor goood klæm. Fjellhytte, det må jo være fantastisk å ha? I alle fall ser det helt nydelig ut med fjellene og våren og alt. Her ble det plutselig vinter igjen, hvitt over alt og jeg som hadde begynt å få vår inni meg og greier.

    2. Så koselig å få være med på en “rundtur i våren” hos deg! Det er merkelig med denne vinteren. Den har vært både snøfattig og mild…men det er jo fortsatt bare begynnelsen av februar, så det kan fortsatt komme mye snø og kulde! Deilig er det uansett at dagene blir lengre og alt kjennes lettere! Her har eføyene som jeg tok inn i høst fått nye grønne skudd, så LITT vår er det her også! 🙂

    3. Ja det var jo ikke noe hyggelig tur du tok i dag da..i begravelse..Men kan være fint det også..Livet gir og livet tar..sånn er det.Jammen har dere kommet langt vårmessig…ja vi har nok fått snøen dere hadde..bare i mindre skala..bare 2 cm..det har gjort det lyst og mykt å gå..Men kos deg med våren!! Ser såååå herlige ut!! og ja, det er vinter..men tror den snart er over! HA en god kveld!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: begravelse er ikke hyggelig,men fint alikavel ja ) ja her tenkte jeg faktisk i dag att fortsetter denne vinteren slik får vi snart klippe plen,for jammen vokser gresset )men vi får nok mere snø,så det er bare å si att det er vinter

    5. Vi opplevde akkurat det i høst at livet gir og tar. I september kom vårt 7. oldebarn til verden, 21. okt. gikk min mann bort, etter nesten 55 år sammen. Bryllupsdagen skulle vi hatt igår og dåpen til lillegutten skal være imorra…
      Så nydelige bilder du har. Er vårlig her og, men ikkje så tydelige tegn kanskje. Hørte i radioen at det er 60 år siden det har vært sånn. Så intet nytt under sola. Høgtrykket skal ligge stabilt i maaange dager nå, men gradvis kaldere. Vi må vel ta det som det kommer, uansett. Ha ei strålande helg.

    6. Liv V.: det var trist å høre,å misse mannen må være det vondeste av alt ,men du har heldigvis mye å glede deg til framover alikavel,ja dette er livets gang desverre .
      Ja nå har vi en god uke i vente med solskin og i løpet av uken som kommer får vi den nok ned i tunet hos oss ) ha en fin dag du også

    7. Nydelige bilder fra en sikkert vemodig dag. Ja, det er godt å gå for seg selv og tenke litt etter en begravelse. Nydelig var det også med grønne spirer og blomster i din hage. Ha en fin søndag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg