ute var det skodde

våknet til tåke,eller skodde i dag og bare 2,9+,men det var tørt så det ville nok bli bedre

jeg kledde meg for en tur,planen var å jobbe med dråpebilder,

det var ikke rare dråpene jeg fanget ,det var ikke det att det var mangel på dem ) det var heller lyden jeg hørte,for du verden for fuglekvitter det var ute,jeg ble stående still og lytte,og det ble noen bilder,ikke så klare ,jeg makter ikke å holde kamera still når jeg zoomer på avstand,i tillegg hadde småfuglane det fryktelig travelt med å skifte grein under beina ) så har jo trærne tusen greiner i tillegg,men jeg fikk da noen bilder lell )

gjerdesmetten sang høgt og tydelig

det såg ut som røde epler i treet,der det landet mange av denne arten,tror det er dompappen

kjøttmeisene var som små gule tennisballer

og det var en hel liten flokk med fine søte små stjertmeiser )) + mange andre arter jeg ikke fikk knipset.

Vi har ikke ville blåveiser her,men lykken var stor da jeg gikk forbi hagen til ei granne som desverre ikke er blandt oss lengre,for hunn hadde en rot ville blåveis og en rot foredlede blåveis og i dag stod dei i blomst

denne er nok den ville sorten mange av dere heldige har i skogen

og dette er den foredlede arten ))

i tillegg kommer det tett med påskeliljer i denne hagen ,noe blomster men snart blir det gult over alt

og her er tett med minikrokkuser

jeg liker denne gamle hagen med dei enkle men fine vårblomstene )

i nabohagen er det hekken som er tidlig ute

grønn og fin

sommerspireaen er full av blomsterknopper,klare til å springe ut ))

det var en fin tur,en nydelig dag,jeg rusler hjemover,ser på noen trær,dei er fulle av dotter,grønne fine dotter

vel hjemme tok jeg med strikketøyet mitt og ruslet bort til naboen,det var trivelig med et par timer skravletid hi hi ,det har vært en fin fredag,husarbeid,nei det tar vi en annen dag hi ha en fin kveld da

29 kommentarer
    1. Jeg tror den fuglen du skriver er dompap er en Bokfink?? Den lignet..men i dag fikk du masse flotte bilder du!! Virkelig vært på jakt etter motiver i dag! Herlighet så mye flott!! Det er så mye fin fuglekvitter at jeg også stopper opp å titter rundt meg..men ikke alltid lett å se dem.. Flotte dråper fant du også! herlige bilder alle sammen!! ha en riktig god kveld!

    2. Ja nå merker vi våren, det er så godt. Eg er som regel fornøyd med været, bare nedbøren kommer ferdigmåka. Vårens fuglekvitter er “gåsehud,” rett og slett en nytelse. Dette har vi venta på så lenge. Bokfinken er virkelig et skikkelig tegn på at nå endelig…Så får vi vente på Staren og Linerla. Dette er berre til å nyte.
      Skal regne her idag. Helt greit det, satser på at det snur til påske. :))) Da skal eg være med eldste datter og svigersønn på hytta ved sjøen. Gleda meg stort!! Ha en finfin lørdag.

    3. Hei Connie, dette ser trolsk ut og det har jo kommet opp masse fine vårblomster hos deg. Så hyggelig og rart. Sikkert like rart for deg å se snøbilder hos meg 😉 Her snør det ennå hos oss. Jeg har tenkt tanken om det går mot nye snørekorder i år, men var kanskje lite snø da det begynte og tines samtidig unnaetter, så blir nok ikke så mye som om denne snøen skulle kommet i januar..Vi venter jo besøk i påsken sørfra. He he, tenker dette vil bli eksotisk for dem 😉 Tegner iallefall til å bli fin skipåske og sola har begynt å varme godt nå, så er det fint vær er det herlig..Du er sikkert mer så klar for vår og sommer, men jeg innser at her blir det nok ei stund til til det, men jeg er ikke lei
      meg. Forløplig nyter jeg skiføret. Lever i nået. Er vel cluet for å ha det bra?

    4. fjellgeitbundingen: ja det er store kontraster mellom oss selv om vi bor i samme land ) jeg venter på litt varmere dager så jeg kan sette småplanter i drivhuset )) nå har jeg 5 tomatplanter og 5 paprikaplanter ståande på kjøkkenbordet,og det visner om det blir minusgrader,for vi har ikke varme i drivhuset

    5. Min bestemor dyrket jordbær, agurk, paprika, sukkererter,, tomater, brocolli, blomkål, 6 ulike sorter poteter m.m. Tomater, agurker, paprika hadde hun i drivhus, men her oppe må vi ha varme om vi skal dyrke noe i drivhus først hele døgnet, og så på natta for godt resultat.

    6. fjellgeitbundingen: jeg kan ikke ha minusgrader jeg heller i drivhuset,så jeg venter litt med å sette plantene ut,mulig jeg tar dem ut på dagtid og inn i huset igjen om natten til det er tryggere når det gjelder nattefrost

    7. Du har all grunn til å være stolt. Helt utrolig innsats. Mine innlegg denne uken har vært villedende, fordi jeg ligger etter med blogginga av turene. Jeg har hatt tur fre, lør og søn forrje uke. Fre var det tur fra 19 til 21.30, lørdag fra 10-14, søndag ca 1 time, tirsdag denne uken gikk jeg to turer. Kanskje 3 timer, torsdag gikk jeg 1 time og i går nesten 2 timer. Til uka går det sikkert bra å få nok turer, så kommer utfordringen i påsken med jobb, besøk som ikke er så flink å gå på tur.

    8. fjellgeitbundingen: du har vist grunn til å være fornøgd du også ) vi får også besøk i påsken som ikke liker å gå ute,men jeg har sagt att vi vil ha et par dagen alene i påsken )) må ha en dag til å besøke mine foreldre og en dag der vi også kan ta en tur ,være seg biltur eller fjelltur )) og det går greit når en sier fra på forhånd

    9. Satser likevel jeg får med min mor på litt skiturer om det blir godt vær, ellers blir hun sikkert med å gå tur langs veien. Mannen hennes er vel ikke like enkel å få med på noe, men han får klare seg litt alene innemellom. Ungene må komme seg ut de også. Å spille data hele påsken blir ikke aktuelt. Regner de må i slalåmbakken, på ski eller aketur. Vi får se. Ellers må jeg stå opp tidelig på fridagene mine å gå litt før frokost..

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg