29 mai

godmorgen.Etter en svært varm helg har temperaturen synket til en mer normal vårtemperatur,så jeg våknet til 11+ litt småyr og tåke i fjelltoppane.Dagens værbilde blir en runde i hagen min,ja for jeg har hatt en morgen inspeksjon,og når det gjelder grønnsakshagen så ser det bra ut hva snegler angår ,fikk fjernet 1 ,men den hadde ikke gjort noe gale der inne ) så får eg bare håpe tiltakene mine fortsette å hjelpe og jeg får fortsette å plukke snegler hi hi ,det håper jeg hjelper litt da.

Jeg har vist dere epleblomstringen på mine 2 små epletrær ) men det er et stort gammelt tre i hagen også+ et som er sådd for snart 50 år siden slik jeg har blitt fortalt av et frø,det er mest til pryd,men for et vakkert syn ) det kommer epler,men dei er ikke gode så det kan fuglene kose seg med ))

dette er fra det gamle treet,det får utrolig gode epler,små men saftige

og dette er det som kom til av et frø = )

tett i tett og så vakkert )

ikke det verste en kan ha,en egen elv som renner gjennom hagen

etter en inspeksjon i grønnsakshagen rusler jeg mot huset igjen ,dei grønne buskene ovenfor rhododendroen er 3 stk kvite syrin,jeg plantet noen små stiklinger for noen år siden,og i år får jeg den første blomstringen ) på 2 av buskene

:=) vakker

på nedsiden av huset har jeg en lilla

så går vi opp til inngangen

enkelt og lettstelt og veden på buskene greier ikke sneglene å bite over ,lykke ))

denne skjønnheten har kommet igjen etter att jeg hadde den for et par årsiden,noen frø har lagt i dvale i jorda,og det kan jo jeg like ))

Nå skinner sola gjennom tåkelaget,det er 20 + ute og sdagen blir nok fin ))

10 kommentarer

Siste innlegg