30 mai

11+ når eg stod opp og tåke i fjella

det svære treet dere ser er en hegg,den er bare så vakker

her har jeg zoomet,heggen står i full blomst nå og det treet har mannen forbud mot å sage ned til ved ))

Dagen i dag startet med en halvtime morderjakt,jepp disse ekle små åkersneglene

jeg plukker og plukker ,det er vist tusenvis av dem og det er tidlig morgen og seine kvelden dei er fremme

dere ser to små her,ja nå lever dei ikke lengre ,først spiste dei opp en hel tue med rosa lupiner,ikke flisa tilbake nå er snart alle liljene fortært også,dere ser en bit står igjen bak den ene sneglen ( nei stauder er vist ikke for denne hagen ,busker og trær er og blir det beste for det spiser ikke snegler.

Nå kalket mannen min plenen nedenfor huset og der har jeg ikke funnet en snegle,og i nå i dag morges leste jeg att snegler syr kalk,så for kornbønder anbefaltes det å legge et belte med kalk rundt åkeren,hallo vi har rikelig med kalk liggande,så fruen har planer om å kalke flere plener hun )) da får jeg forhåpentligvis mer bukt med styggedommen.

Grønnsakshagen har foresten vært stort sett fri for snegler dei 3 siste dagene ,men noe har begynt å rote i ene kassen med fenikkel og spinat ( skjønner ikke hva,mulig det er fugler så det skal duk over den kassen også i dag,for det hadde vært fint å få fram et par fenikkel i sommer )

Ønsker dere en fin dag fri for skadedyr

16 kommentarer

Siste innlegg