det gikk på andre forsøk

lomaspilis marginata ) dette er en sommerfugl i gruppen målere ,ikke så fargerik men vakker er den alikavel

så var det cetonia aurat,rett og slett en hårgullbasse )) eller på folkemunn en gulltordivel.Didde er store hele 2 cm lange og snart like brede ,har en grønnmetallisk farge eller bronse

en bedagelig bille,her bare rusler en over til neste blomst,ingen vits i å lette på vingene for så å lande rett ved siden av )

en humle fanget min interesse også

men jeg fikk ikke det bilde jeg ønsket meg ) denne humlebamsen hadde ansiktet sitt så dekket av pollen att det var litt komisk,men hver gang jeg knipset dukket den ned i blomsten eller vinden tok tak så den vaiet ut av linsevinkelen ))ikke bare bare å be flygende skapninger om å stå i ro og se opp ))

Ønsker dere en god natt

20 kommentarer

Siste innlegg