dagen med dei store opplevelsane

jeg hopper videre )) Vi våknet utkvilt på hytta og gjør oss klare for nye eventyr.

første stopp,vi rusler ,joda vi viste hva vi skulle få oppleve ,men jeg skjønte det ikke før jeg kunne se det selv :=) Island er jo en vulkansk øy og her koker det opp fra bakken ,og det opplevde vi flere steder,det er satt opp snor så ingen tullet seg utpå for temperaturen var varmere enn en vil oppleve å få på kroppen for å si det enkelt .Vi går videre,og der skyter det til vers før jeg får tenkt en tanke

dermed blir det et bilde på skrå ) som dere ser besøkte vi en aktiv geysir,denne sprutet hver 5-7 min og kunne gå opptil 30 m opp i lufta

kokande vann rett opp fra bakken,det var en utrulig opplevelse

denne sprutet ikke ,men varm var den så det boblet

det er magisk

vi kjører videre til nye opplevelser

en mektige foss,navn husker jeg ikke i hodet og jeg innrømmer glatt att jeg er for lat til å hente brosjyrene med navn :=) men om noen ønsker å vite navn så si fra ,for så lat er jeg virkelig ikke 🙂

denne var mektige,da vi kom hjem hørte vi på nyhetene att en turist hadde falt ned i fossen,det er uendelig trist,en må respektere naturkreftene og ikke gå helt ut på kantene det er sikkert

her ser vi ned på dem som ville nermest mulig,vi gikk høgre opp,for det fristet lite å gå ut på denne kanten og bli våt og steinane var jo våte og sikkert glatte for noen,nei da var det bedre å nyte det fra høgda

vi beveger oss videre

og veien går gjennom natur som kan ta pusten fra deg,store vidder,fjell som er bygget opp av vulkansk lava ja det er bare utrolig fasinerande

denne dagen har vi så mange opplevelser så dagen videre får dere vente med til i morgen )

20 kommentarer

Siste innlegg