Høstens grøde

her går det i innhøsting,har mann bærbusker så må dei høstast ,og i førmiddag har jeg fått plukket inn alle ripsbæra

det ble noen liter ja 🙂 men alikavel håndterligt siden 3 av buskene ble kraftig nedklipt sist høst og nå skal mannen få klippe ned et til i år,ja for vi har 5 busker og dei treng ikke være 2 meter høge .

plommetrea bugner,vi har 2 opaltre og for første gang bugner dei begge to

vi har 3 solbærbusker,og dei er så tunge av bær i år att greinane ligger langflate

skal begynne å plukke litt solbær i dag,men dei skal svigermor hjelpe meg å plukke i hus,og ja jeg bar en hel bøtte med rips opp til henne også,her deler i av godene.

i drivhuset begynner druene å modnes

disse tomatane skal liksom bli dyp lilla,ja ja det tar sin tid

det begynner å bli en del cherrytomater i drivhuset

og dei modnast,men jeg må bare innse att det går seint i år i drivhuset så for å gi vekstvilkår for det som har blitt frukter og dei skal få mulighet til å bli modne må jeg nok ut og ta en kraftig beskjæring så plantene bruker energien til dei fruktene som er der og ikke lage masse nye knopper og blomster

ja det kommer noen paprika,men dei er veldig små,hmmm mannen lurte jo mange frø ned i pottene mine mon tro om det var minipaprika ? vi får se om dei modner seg hi hi

jeg er spendt på om jeg greier å få oliven på oliventreet mitt :)) nå begynner blomsterknoppane å sprette og det kommer noen bittesmå søte blomster på,jeg har hatt treet noen år nå og det er i såfall første gang den bærer frukter og treet er virkelig full ab blomsterknopper

blomstene er ikke synbare på dette bilde,men det er sykt masse på :)) og treet står ute hele sommeren,om vinteren setter jeg hele potten inn i kjelleren,en kaldkjeller sånn som er i gamle hus :)) tagetesane blomstrer så vakkert nå og ja jeg har drevet dem fram selv fra frø :)) elsker dem .

Men no må eg ut og se litt på solbæra :=)

 

26 kommentarer

Siste innlegg