granium eller pelargonium

for meg er det samme blomsten,uansett navn så elsker jeg disse skjønnhetane :))

Det er høst og flere og flere pynter opp med lyng,lyngen er vakker den,men her blomstrer det fortsatt så fint att mine kjære sommerblomster skal få pryde inngangspartiet lenge ennå.

denne er ny av året,er den ikke vakker 🙂

denne tok jeg som stikling fra min søster på Sandnes for noen år siden

denne kvite fikk jeg av ei kjær granne som desverre ikke er blandt oss lengre

denne kjøpte jeg som stikling for et år siden

denne vakre rosa fikk jeg som stikling i posten med ei bloggvenninne som ikke er på blogg lengre

denne røde er den første i samlingen min,jeg fikk den i bursdagsgave med ei venninne for mange år siden,sikkert ti år 🙂

tja denne kjøpte jeg sikkert som stikling på plantasjen et år 🙂

og denne ble til av en stikling jeg tok fra en nabo hi hi

som dere ser blomstrer det like fint hos meg,bilda tok jeg nå på morgenkvisten :)) før frosten kommer klipper jeg dem ned og setter dem inn i et mørkt og frostfritt kjellerom,der er ikke vindu så lys får dei ikke,og jeg glemmer helt å vanne frem til februar,da kommer jeg på dem og setter dei ut i kjelleren som har et lite vindu,og så vanner jeg innimellom,bare en har jeg mist siden jeg begynte å samle så det er en velsignet enkel blomster,vil ha mange er det bare å knekke av en stikling,putte den i en potte med jord og snart er den i full vekst :)) alle mine har vært stiklinger bortsett fra den ene røde jeg fikk i gave :))

 

12 kommentarer

Siste innlegg