dagene nytes

ja jeg må si det,dagene nytes for det er fortsatt blå himmel hos oss og utpå dagen kommer temperaturen oppi et tall over 20+ 🙂

vi har kommet dit att solen ikke dukker opp her i tunet hos meg før klokka nærmer seg 12,men det går bra det er varmt og fint ute alikavel.

Nå blåste det kraftig i går kveld,og siden jeg ikke hadde høstet eplene på det vesle treet vår falt noen på bakken,vi oppdaget det så jeg gikk en tur ut og plukket

det er første år det er såpass mange epler i det treet og gode var dei 🙂

dagens frokost ble cotta cheese med lun eplemost på 🙂 det var deilig,leste i et blad att en kunne dele eplene og ta ut kjernehuset,men la skallet være på,koke eplebitene myke for så å mose med stavmikser,det var det jeg gjorde i dag ,og en merker ikke epleskallet når en spiser :)) det ble jo mye eklere med en gang å koke seg litt eplemost 🙂

ellers er det som sagt nesten sommerlig ute og mine sommerblomster er like fine ennå

ja jeg tok disse bilda nå nettopp :))

I grønnsakshagen høster jeg ennå,det minker men noen overaskelser dukker opp fortsatt,

jeg fant flere små squasher på onsdag 🙂 og tomatene modnes litt etter litt,ser nesten ut for att dei fleste rekker å bli modne

det ble noen gulrøtter og kålrot,tror jeg skal dra opp alle kålrot i dag ,for i morgen snur været

dagen skal nytes og det håper jeg din dag skal også

15 kommentarer

Siste innlegg