udampet

sommeren 2014 kjøpte elsdte datteren min noe garn,planen var å selv lære seg å strikke ullbukser til barna,2 nøster ble strikket opp men tiden strakk ikke til og produktet ble lagt bort,så spør hun om jeg kan gjøre det ferdig her for en uke siden ,jeg ser på arbeidet og sier att da må alt rekkes opp igjen  ) nå er buksen ferdige og siden gutten er 2 år eldre så måtte jo buksen strikkes desto større også

buksen ble ferdige i går,den er som dere ser udampet,oppreksgarnet gir et krøllete preg øvst på buksen,men det glatter seg nok ut når den dampes ,denne skal passe en 9 åring .Det gikk med 7 nøster merinoull på pinne nr 3,5

jeg er forkjølet,det krisler i halsen,ørene er lukket,nesen er både tett og ikke tett og den klør,når kvelden kommer løsner det og det renner i ett,tror jeg holder meg hjemme fra strikkekafe i dag.

Må uansett bortover på et møte i kveld ,da tenker jeg att det holder  så får eg strikke litt her hjemme og støvsuge litt etter helgens besøk.

Ute er det opplett,det er vindstille og 10+

det er farger i naturen,men jeg ser att noen trær har misset løvet nå,da er det best å nyte nå 🙂 det blomstrer fortsatt i hagen,ikke mye men noen stauder har jeg da nå også som blomstrer

denne nelikken fikk jeg med ei granne i mai og den har blomstret rikt uten stans hele tiden,og som dere ser blomstrer den ennå

kinasøten kommer nå og i år er det mange knopper på den

denne rosa husker jeg aldrig navnet på,men den lyser godt opp i beddet

og ennå er tagetesen like fin i mine krukker

Ønsker dere en vakker dag og husk å nyte alle dei vakre fargene der ute nå før vinteren setter inn

16 kommentarer

Siste innlegg