Sykkeltur

det ble en sykkeltur i dag,den var lang,det var ikke optimalt med luft i dekka ,og pumpe virker ikke ,her må kompresor til og den var i firmabilen til mannen,så det ble seigt å sykle i tillegg var det en jamn oppoverbakke,jeg hadde et mål og det tok meg 1.5 time å komme frem,hvorlangt det er er jeg ikke sikker på en mil kanskje ?

det er vakkert å sykle gjennom dalen

været er upåklagelig

det går fremover

så var jeg fremme ved mål,en løde som er omgjort til festlokale og cafe oppe og butikk nede,men sukk det var låst og husherren var ikke mulig å oppnå kontakt med selv om han var hjemme,fruen var på kurs så jeg måtte snu med uforettet sak,ja jeg hadde planer om å kjøpe en julegave der i dag men burde nok ring før jeg syklet den lange veien,det er åpent hver dag,men ikke alltid dei er i butikken siden det ikke er så mange der hele dagen .

Som sagt gikk det bedre tilbake da det var mye nedoverbakke,men du verden så låkt det ble i baken etterhvert da 🙂

Jeg fikk en telefon når jeg var på vei tilbake,en telefon som gjorde meg rasende sint,ja kunne jeg brukt balltre hadde det fristet,men det er selvsagt noe en ikke kan ,så da jeg kom til strikkekafeen svett,rød i toppen og rasende sinte var det godt å bli mødt av blide kjekke damer,i tillegg hadde noen stekt sveler og vafler,det kunne liksom ikke blitt bedre :)jeg fikk bust ut min frustrasjon,og etterpå fikk jeg det så mye bedre og kunne storkose meg noen timer før sykkelen igjen måtte ut på veien,og jeg er bånn erlig når jeg sier att turen derfra og hjem var ikke god,det gjorde vondt å sitte på sykkelsete,så jeg gav meg selv mange spaserrunder før jeg var hjemme etter en time,

jeg traff en svær bille på en av ruslerundene

på neste ruslerunde traff jammen jeg på nøtteliten,men den var så spretten att det var umulig å få et klart bilde

ja som dere skjønner trillet jeg sykkelen mye hjem etter strikkekafe 🙂 for sykkelsete fristet ikke,jeg tok veien bak tunellen og her gror det igjen,det var virkelig høst her bake og vinden virvlet opp alt løvet,skulle egentlig ta froggebilde ,men det gikk i gremmeboken gitt

her ser dere løvet som danser i luften 🙂

vel heime tok jeg en telefon,det ble en litt lystigere samtale en  den tidligere på dag,så da kunne jeg slappe av da jeg endelig var hjemme.

Det ble en lang dag,masse trim og masse hygge :)) godt å få ut litt frustrasjon også :))

Har ikke rukket å lese så mange blogginnlegg,får ta det i morgen tidlig :)) for nå er det natta

15 kommentarer

Siste innlegg