fjelltur

dagen i dag startet litt laber,mannen måtte jobbe i dag og jeg ble litt lat,men så leser jeg både en og flere blogger hvor noen av dere tvinger frem trimmen,jeg tenker att jeg også må tvinge meg selv,kler på meg og tenker først att en tur langs veien til Bjørke det kan eg gå,det er 2 kilometer

det blåser ute og det synes godt på fjelltoppane

hasselen har begynt å få grønne rakler

ørna svever over hode mitt

jeg bestemmer meg for å gå over Åsen hjem igjen da jeg hadde kommer til Bjørke

jeg går gjennom en liten skog,det er bert i skogen,men jeg kommer ut på et jorde ,så er det bare å trakke oppover

var det noen som sa det var tungt ? vel det var det,det var sykt tungt men ingen sure miner her

neida smil og vær gl

ad selv om du synker ned i snøen ,det er bare å ta et steg om gangen

stoppe innimellom og nyte utsikten

tenke att jess jeg kom meg opp på toppen,da er det lett som en plett og bare bortoversti og nedoverbakker igjen

jubelen varer til du ser att det fortsatt er

en kilometer å gå

 

og du synker godt ned i snøen for hvert et steg,og att snødybden var dypere på høgda enn bakkane oppover,men du verden for en god trim da,det kan ingen nekte for

så var jeg kommet over på Leira sida,granskogen min og den var tørr og fin og helt fri for is og snø  :=) herlig

så var jeg hjemme igjen,4 timer senere,2 timer mer enn normalen,jeg er sliten på en god måte

jeg snur meg og ser oppover,det lager seg til med vakre fargen den jeg kom ned,og da jeg var vel inne kom fargane,men dei bilda får dere se senere for dei er fortsatt på kamera .

Jeg har hatt en nydelig dag,en flott tur på fjellet selv om den ble i overkant slitsom mot normalen :=) ha en fin søndagskveld da

16 kommentarer

Siste innlegg