det hostes

Jepp,i bolker så hoster fruen i dag,jeg er ikke syk på andre måter,men med en mann som har influensa så tenkte jeg att nå måtte litt baselusker ut av heimen.Dagen har derfor gått til å vaske soverom,skifte på sengekle,lufte sengetøy ute i minusgradene og jeg har vasket klede,mange maskiner med klede,ja den siste maskina jobber faktisk ennå,så nå håper jeg att disse baseluskane er så minimerte att vi snart er friske igjen begge to :=) innimellom klesvask og annen vask strikker jeg og i påvente av garn til kofta mi,ja for min søster kjøpte farger som hun ville jeg skulle bruke :=) og det skal komme i posten en dag,så altså i påvente av det garnet strikker jeg ennå av hjemmespunnet garn,det er fra sauene her på gården fra den tid min manns bestemor levde og drev gården :=) det tykke garnet er oppstrikket,nå er det tynt garn jeg jobber med

tykke pinner og tynt garn,det ser nesten litt krøllet ut som rykken til en sau :=) det blir et teppe,en sengeforlegger eller sengeteppe,jeg hvet ikke hvor stort det blir,ei heller bredden,det får bli som det blir,nå strikker jeg så lenge det er garn å ta av,enn så lenge er det mange nøster igjen :=)

Himmelen har vært blå i dag,sola har skint og her er temperaturen 6.9- i skrivande stund,på dagtid har den ligget på 0-.

Ønsker dere en fortsatt fin kveld da :=)

20 kommentarer
    1. frodith: det er det :=) tror ikke jeg blir dårligere enn det jeg er nå,har ikke vært syk jeg,har bare hoste,mannen har vært sengeliggande noen dager og blir nok hjemme i morgen også,men det kommer seg :=) og i dag har jeg frosset ut baseluskane på soveromet

    2. Håper jeg slipper unna hoste og influensa ..Syns du hadde vært effektiv i dag 🙂 Hjemmespunnet garn så artig da..lagde hun så mye at det er et lager der fremdeles ? Ønsker deg en fin morgendag

    3. Ifluensaen var tøff, ha vært gjennom den. Når eg trudde den var over, blei det halsbetennelse på toppen av det heile. Så jamen skal en være forsiktig med å yte 100 prosent i arbeidslivet igjen. Nå er det jo kulden og da….minus 10 her i dag tidlig.
      Må bli et herlig teppe. Er lanolinen fortsatt i garnet? Eg ha strikka babyplagg av garn med lanolin i. Er 54 år siden, synst eg kjenne den deilige lukta enda. Huden på hendene mine har aldri vært så fin som da. Hehe. Nydelig vær idag, skal vel fortsette i fleire dager. Godt å ha varmepumpe for et gammalt menneske, slippe unna å bære ved opp fra kjellaren. Ha ein fin dag og god bedring.

    4. Liv V.: ja syken er langvarig i år,men jeg har det tålelig bra,og håper det fortsetter slik :=) om det er lanolin i garnet hvet jeg ikke,skulle tro det for garnet er naturig og hjemme laget og i tillegg fullt av høy hi hi ,så her strikkes det samtidig som eg drar ut småbiter av gammel høy

    5. Så spennende med kortreist garn da! 🙂 Her begynte jeg på et nytt prosjekt oppi alt det andre. Jaja … Håper formen din bedrer seg kjapt, og at influensaen ikke setter seg hos deg også. Den er visst ille i år, har jeg hørt. God dag ønskes.

    6. Håper du holder deg i form. Strikking varmer oss i vinteren på mer enn en måte. Nydelig arbeide du driver med. Her går det i luer og varme halser om dagen. Jeg har klipt opp en kofte som skal ha knappestolpe. Fint å få ting ferdig. Jeg brukte den som genser en stund, men fant ut at den var bedre som jakke. Ha en fin dag. Her er det 14 minus og Sibirvind!

    7. natheless: er nok litt forkjølet jeg da,men hoster ikke så mye i dag,pusser heller nesen,frostrier er det bare mannen som har hatt,vi er på bedringens vei,men jeg har holdt meg inne i dag også .Vi våknet til 12- og i løpet av dagen kom det ned i 4- nå nermer det seg 9- igjen men det er vindstille og blå himmel så jeg klager ikke på været .
      Skulle jo strikket ferdig min kofte også,men min søster mente det måtte andre farger til i mønsteret,så jeg får bare vente til det kommer i posten.Pledd i rein saueull varmer godt her jeg sitter og strikker :=)

    8. Marit: spennende garn ja,men en god del bos i det så jeg må støvsuge en del ,men hva gjør vel det når garnet er hjemme laget fra bunnen av :=) hva har du begynt å strikke nå da ? jeg har ikke innfluensa,er nok en forkjølelse med meg ,men jeg blir nok bra igjen,mannen hadde innfluensa,han er bedre så jodda det går rett vei nå :=)

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg