Taco

her i heimen har vi ingen tradisjon med fredagstaco,det kan gå måneder mellom hver gang vi har det.Så i dag fikk jeg lyst på :=) men jeg hadde hverken tacolefser,kryddermix eller salsa hva gjør en da ?

Lager alt selv vel,jeg har ikke gjort det før ,men det er noe som heter google hi hi og der finner en det meste

det ble 8 lefser,jeg byttet ut noe av melet med finmalt grovkveite for en sunnere variant

hvem sier att en må kjøpe tacokrydder,det er bedre å mixe sin egen og siden jeg hadde det meste av alt til slik krydder ble det et helt glass ,men oi oi oi det ble hot ,så neste gang jeg bruker av den kan jeg være litt mindre raus med krydderet hi hi

salsa olala ,her snakker vi hot ,så også denne må brukast med forsiktighet hi hi

middagen er fortært og det falt i smak lefsene var myke og god,elastiske så dei ikke revnet når vi bretta rundt alt det gode vi putta inni :=)

kjøttfri taco,jepp jeg brukte brune linser i mangel på svarte bønner,det smakte taco ,ingen kunne sagt noe annet om dei smakte min variant i dag,så det er å anbefale om en vil spise litt mindre kjøtt :=)

Bra godt,det er et program som går kl 18.00 på tv2 hver dag Berit Nordstrand lærer oss å spise sunn mat som er godt for kroppen vår,hun sier vi skal spise bønner og linser hver dag,hun sier att det forbrenner bukfettet vi har rundt midjen,så da er det et enkelt valg å velge vekk kjøttdeigen til fordel for linser i tacoen :=)

20 kommentarer

Siste innlegg