siste dag i påsken

Vi er hjemme,vi våknet til 0+ og et strø med snø ute,men den snøen forsvant medan vi spiste frokost.

Timene etter frokost gikk til å slappe av og strikke men etter en enkel middag gikk jeg en tur,turen ble litt lengre enn tenkt men hva så :=) sola skinte og den varmet godt,da jeg snudde og gikk hjemover derimot kom en kald vind og jeg kunne se snøbygen ute i fjorden,da var det godt å komme hjem ,mannen fikk fyr i peisen og jeg kokte varm kaffe.

Jeg fikk bilde av en ny fugl i dag :=) like kjekt hver gang

da jeg kom ut hadde jeg fått besøk av kjøttmeisen i plommetreet :=)

da jeg kom ned til fjorden så hadde jammen meg noen søte små soler åpnet seg helt

hasselen grønnast

og nå er den full av små røde blomster i tillegg var den full av grønne oppsvulma knopper,tenk att det snart er grønt ute

gåsunger eller puselabber,dei fyller trekruna ,det er vakkert

Så var det att jeg oppdaget noen fugler,det var ikke få tror det var 9-10 stk SKARV jeg har jo tatt bilde av skarven før jeg

dette er skarven vi har her,bruker å være ca 5-7 stk ,men så var det den jeg oppdaget i dag da

som sagt det var 9-10 stk ,noe så fantastisk flott TOPPSKARV en fin topp på hode desverre var den rask å ta til vingane ,jeg listet meg så rolig jeg kunne men……..

men jeg håer denne flokken blir her så skal jeg nok prøve å snike meg innpå dem flere ganger :=)

da jeg kom hjem var det mørkt ute i fjorden,det var snø der ute

snur jeg meg så er bilde et annet for her er det ikke snø ,jeg står helt nede ved sjøen og huset vårt er det lysbrune dere seg mellom den røde løda og det kvite huset til venstre,ikke lange biten ned til fjorden her :=)

jeg er hjemme igjen og plommetreet er fortsatt full av kjøttmeiser

jeg er kald,fingrane trenger litt varme,da er det godt å ha et drivhus :=) kvitløken koser seg og vokser der inne og temperaturen var 33+

ønsker dere en fin kveld

24 kommentarer

Siste innlegg