navn

God morgen.Her er det vinter,men i går lovet dei att vi skulle få sol i løpet av dagen i dag,da jeg lå i senga i går tenkte jeg mitt for det lavet ned,men yr er trofast og i dag våknet vi til en nydelig dag

temperaturen stiger raskt så mye av snøen smelter nok fort når sola dukker opp ,og medan jeg venter har jeg studert navnet mitt :=)

Det var bloggvenninne etdiktomdagen som skrev om sitt navn,og hun har mange fine bøker hvor Mette  er forfatter:=)

Bloggvenninne utifriluft tok utfordringen og fant mange fine bøker skrevet av Margrethe :=) og hun fant også ut at hun og Mette betyr perle,to vakre perler er disse to flotte damene.

Så var det mitt navn da Connie

Det er mange sang talenter som heter Connie,flere flotte skuespillere også ,men jeg fant da noen bøker jeg også :=)

som dere ser er det et alsidigt utvalg som er gitt ut der Connie er en av forfatterene ,ja den siste boken er litt annenledes ,der er Connie detektiven .

Hva betyr så Connie ?

på wikepedia står det skrevet

Jentenavnet Connie er en engelsk kortform av Constance,som er en variant av Konstanse,som er avledet av Constantia,som er en feminin form av det senlatinske navnet Constantius ,som igjen er utledet av Constans,som betyr trofast og standhaftig

i 1990 var det 301 932 som het Connie i usa medan det i 2006 bare var 847 i norge og siden jeg er født i usa så var jeg nok en av dei mange som fikk navnet i usa :=)

men wikepedia hadde en urban utgave hvor dei beskriver Connie også,den stod på engelsk

kjenner att jeg ble litt glad i dag jeg hi hi ,ønsker dere alle en nydelig fin dag

10 kommentarer

Siste innlegg