jeg tar helg

ja hvorfor ikke,jeg tok jo helgavasken i dag :=) med hele 20 + og frisk vind var det greit å hive ut tepper,lufte ,vaske og støvsuge,ja i morgen er det meld mindre fint vær så det gjelder å lytte til radioen.

Da huset var ferdige,en maskin kle var vasket og hang ute på snoren og fikk den beste tørk av varm vind ,gikk jeg ut i drivhuset,jeg hadde jo bestemt meg for å ikke så frø i år,jeg skulle sette poteter og det var det liksom,men den deilige våren og varmen tuller med tankemønsteret ,ja for tror dere ikke att det lurte seg frø i potter da,grønnkål,squash,sellerirot,brekkbønner,bladpersille og redikker,sånn er det,men det er greit alt kan plantes ut bare ikke før i juni :=),medan jeg satt der i drivhuset ringte telefonen,noen venninner ville ta seg en tur:=) da var det greit att husarbeidet var unnagjort :=) hele 3 stk dukket opp,og til servering ble det kaffe ,og hermetiserte plommer med krem :=)skravla gikk og jeg fikk strikket ferdige et panneband til hanskene jeg strikket meg

dette blir fint når høstfjella kaller :=) og ennå er det litt garn igjen

nå er kvelden kommet og jeg tok og unnet meg noe godt,ja for det var et par skjeier krefløte igjen da plommene var oppspist

kakao med krem,men som Berit Nordstrand sier,vi skal ikke ha så masse sukker i hverdagen,så min kakao ble sukkerfri og kremtoppen er av lettfløte,men godt var det alikavel :=)

16 kommentarer

Siste innlegg