spennende :=)

Når en liker å ha grønnsakshage og masse sommerblomster,ja da behøves jo endel mold og over tid koster det.Så drømmen om å kunne lage egen kompost hele året har jobbet en stund i hode mitt =) og i dag kom dagen da vi tok turen og kjøpte en varmkompostbinge,en som kan brukes hele året.Den er tett mot skadedyr ,og får vi dette til får vi fin jord av alt matavfall,skrell fra frukt og rønt samt hageavfall,komposten skal komme opp i en temperatur på over 60+ og da dør alle skadelige uhumsheter som snegler og andre ting vi ikke vil ha med i jorda når vi dyrker grønnsaker

Den er stor og rommer over 300 liter,jeg begynte å fylle den i dag ,for å gi luft hadde jeg greiner i bunnen,et par spader med jord fra den gamle komposten en bøtte kjøkkenavfall,jeg gikk ned til sjøen og hentet en god pose med tang og aske fra ovnen vår,over tid vil alt dette bli den fineste jord og jeg synes det er spennende :=)

da jeg hadde sådd hadde jeg fiberduk over pallekarmane,fiberduken festet jeg til strengen jeg brukte til bue med klesklemmer,men da vi var på plantasjen i dag kjøpte jeg noe nytt

fiberduk med strikk,som et stretsh laken :=) kraftigere duk og dette kan ikke eg skjønne kålmøll og snigler greier å komme under for nå er det tett :=)

Jeg ble fristet til å kjøpe flere sommerblomster også

gule margeritter

rosa margeritter

fine tagetes

velkommen i min hage,da har iallefall sesongen begynt hos meg :=)

14 kommentarer

Siste innlegg