Potet

ja her har virkelig dagen gått i potet :=) siden jeg er i 17 mai komite og blir handikapet i morgen da jeg hinker på krykker,ja da tok jeg altså på meg å skrelle alle potetene,så i går kveld fikk jeg ca 25 kilo levert på døra her

ja ja ,det var i grunnen bare å komme i gang,men først finne noe å ha dei skrelte i,og da jeg hinket meg ut i gangen skvatt eg,jeg fikk en annen jobb før potetene

for der i gangen var det en diger vevkjærring,jepp stor som et kronestykke usj,men jeg fikk has på den eg og jeg kunne begynne jobben med potetene

jeg startet med å stå,tenkte det gikk greit med tyngda på en fot,det varte ikke lenge før stolen min måtte i bruk,det er hjul på den,men i det jeg setter meg låser hjulene seg så en reiser ikke på ville veier :=)

Først en halvtime satt jeg der,men da var det pause for jeg liker å se på han Severin på nrk 1 :=) da det var ferdig var det bare å komme igang igjen,det skulle ta meg nær 3.5 timer å skrelle alle potetene

men nå er jobben gjort,en vannblemme fikk jeg og frost fikk jeg i kroppen også etter timer med hendene i kalde vatn,nå skal jeg slappe av og få i meg varmen igjen.

Sola har vært fraværende i dag,den gjør et lite forsøk akkurat no,men greier liksom ikke å skinne gjennom skylaget,vi fikk en bitteliten regnskur i dag også og det blåser ute.

Trur eg koker meg litt te eg :=) og nå er jeg glad jeg har hjortegryte fra i går og varme opp til middag,ja for i kveld skal vi møtes på ungdomshuset for å forberede til morgendagen,og hva kan da jeg bidra med ? jo jeg kan brune smør og mel til sausen i morgen,for vi serverer kjøttkaker i brun saus ,poteter,gulrøtter og ertestuing,så må jeg fikse bløtkaken som jeg skal bidra med i morgen til kaffen etter middagen  vi servere ,jepp sånn går denne dagen :=)

24 kommentarer

Siste innlegg