rovfugler

God morgen,nok en morgen med 10+ og tåke

min fugl kvitrer ikke,men det kvitrer livligt ute nå på morgenkvisten,jeg lyttet for å lokalisere en skarp tone og den fant jeg dog langt unna,men med skikkelig zoom fikk jeg artsbestemt sangeren

en rødstrupe høgt oppe og på den andre siden av veien :=) litt av en sangstemme

Før jeg tok natta i går fikk jeg bestilt rovfuglsiluetter til å lime på drivhuset,2 svarte men også en som er usynlig for mennesker men fuglene skal vistnok se dem.

For sent tenkte jeg att jeg burde hatt 4 ,et til hver side av drivhuset,men så er det slik att jeg har en bloggløs bloggvenn og hun skriver att det skal hjelpe med uglefigurer også og det har jeg jo :=) så den flytter jeg straks i dag

jeg må få et bord å sette den på etterhvert ,men i første omgang går det vel bra att den står på bakken bak drivhuset,ikke rart fuglene krasjer,veggane er jo speilblanke,flinke jenta mi vasket grundig :=)

disse koser seg på marka oppom huset vårt,mannen tok bilda da han skulle på jobben i går,det er liksom bare å lukke opp ytterdøren så ser en rett opp på dem

fine da :=) og veldig bustete,er vel vinterpelsen som faller tenker jeg

det går litt trått i grønnsakshagen,men der er liv under fiberdukane,uansett så veks nok det bedre i drivhuset ,og det som er der skal få være inne til vi skriver juni

bak grønnsakshagen.elva renner og det er frodige trær,i tillegg har jeg plantet noen hekkplanter,alt for å lage en lun atmosfære inne i grønnsakshagen ,det blir nok bra til slutt :=)

Nå skal jeg bake en sjokoladekake ,jeg skal ikke spise den selv,den skal yngse jenta vår få,lovet henne det siden hun skal ha barnevelsignelse på lørdag :=) og i dag kommer hun på besøk .

Ønsker dere en fin dag

16 kommentarer

Siste innlegg