hu hei kor det blæs

Ute skinner solen fra en omtrent skyfri himmel,men vi svetter ikke i dag for hu hei kor det blæs,skikkelig nordavind og den er slettes ikke av den varme sorten.No gikk jeg tur i dag,startet med oppoverbakke,da blir en gjerne varm nok uansett så den tynne vindjakken måtte av,etterpå var jeg en liten tur nedom sjøkanten og der var det greit å holde seg fast :=)

det er frodigt her inne i fjorden til tross for 0 nedbør på uker,men vi har hatt skikkelig med nattedugg så det har vært skikkelig vått i gresset om morgenen

jeg gikk nesten rundt garden,jeg gikk ikke i utmarka men sneiet av og gill langs jordene for i utmarka er sauer,og det er koslige dyr det,men synes dei skal få fred eg ,desutten var disse små i lekehumør og alle hvet att når dyrebarna leker så er det stanging vi snakker om hi hi

denne azaleaen er så vakker,herlig farge :=)

fjorden er full av kvite skumtopper,og bølgene pisker mot land,jeg gikk fort opp igjen :=)en liten tur innom drivhuset,der er det deilig vindstille og 30 +  :=) i grønnsakshagen har plantene det helt perfekt under fiberduk og etter en inpekson sette jeg på dryppslange for her vannes det må vite :=) var og sjekka vannforholdene ved brønnen og det renner rikelig med vann der så det går helt greit for oss å vanne :=)

Nå har jeg trekt i hus,det ble litt slitsomt å bevege seg i den kraftige vinden,jeg vasker klede,og da er det jo greit med vind,henger dem under altanen i dag,for ute på snora i hagen ville vinden rykket dem ned ganske fort hi hi ,tror jeg finner frem fargeboka mi jeg :=)

20 kommentarer

Siste innlegg