oppdatering

dagen i dag ble fin den,jeg fant meg en lun krok i hagen så det var fint å være ute og lage kvist,og det blir så fint i grønnsakshagen :=) da jeg hadde malt opp alle greiner tok jeg en fotorunde,og med tanke på att vi nettopp har bikket over til juni så har ting kommet godt i gang hos meg

sellerirot,den vokser fint etter att den kom ut under fiberduk

squashen vokser og er full av knopper

grønnkålen begynner å bli stor og fin

noen poteter kom i jorda og dei er store og fine allerede

kålrot,den vokser fint

det blir noen ferske gulrøtter

bladpersillen vokser

oreganoen vokser

bønnene står stille,tror ikke dei likte denkalde vinden vi fikk,alt det andre jeg har vist bortsett fra oregano og poteter har et lunt liv under fiberduk,men det er bare å håpe att det snur og att bønnene begynner å vokse igjen

gressløk,luftløk og løpstikke er så frodige nå,løpstikken er snart på høgde med skuldrene mine :=)

løpstikken :=) kan brukes istedenfor buljong,kan hakkes i salat,men den er sterk,den smaker selleri så den må brukes med forsiktighet

løk,både gressløk og luftløk :=) gressløken kan få blomstre,luftløken bruker jeg daglig ,rå i salat eller surret i panna ilag med fisk ,deilig

og tilslutt i grønnsakshagen min,jordbæra begynner å komme,det blir første år med skikkelig avling bare det ikke kommer mengder med regn nå,da må jeg bygge tak over kassen med jordbær :=)

Det ble mange bilder,men sånn er det i min hage nå og det er bra med tanke på att vi bare er i den spede begynnelsen av juni .

I dag fikk jeg bilde av den nye fluesnappepappaen vår,men det får bli et eget innlegg,er sikkert nok bilder her :=)

22 kommentarer

Siste innlegg